המשטרה: התיקים בחשד מירמה נגד יונתן זוכוביצקי נסגרו בשל התיישנות

זוכוביצקי הגיע ארצה, לאחר 12 שנות היעדרות, לחתונת בנו

גורמים במשטרה הופתעו לשמוע, כי יונתן זוכוביצקי, חתנו של שאול אייזנברג ז"ל, הגיע אתמול (ד') לארץ, לאחר היעדרות בת 12 שנה. זוכוביצקי, הנשוי לבתו של אייזנברג, אסתר, ניהל יחד עם מיכאל אלבין המנוח את עסקי קבוצת אייזנברג, ונחשד במעילה. ימים ספורים סמוך למועד בו שם אלבין קץ לחייו, במהלך חקירת המשטרה, עזב זוכוביצקי את הארץ, עוד לפני שהספיק להיחקר.

מן המשטרה נמסר היום (ה'), כי התיקים נגד זוכוביצקי נסגרו בשל התיישנות. אין כל צו עיכוב יציאה כנגדו, שיוכל לעכב את יציאתו מהארץ. הערב נערכת חתונת בנם של יונתן ואסתר זוכוביצקי. את החקירה ניהלו בזמנו תנ"צ יעקב גרוסמן, המשמש כיום כסגן ראש אגף חקירות, וראובן קובנט, המשמש כיום כמנהל מחלקת החקירות ברשות ני"ע.

במקביל לחקירה הפלילית (שבמסגרתה כלל לא נחקר זוכוביצקי), התנהל הליך אזרחי, במסגרתו הגיש זוכוביצקי ערעור על שומה שנקבעה לו במשרד פקיד שומה ת"א 1. הליך זה התנהל משלב מסויים בדלתיים סגורות, לפי בקשת בא כוחו של זוכוביצקי, עו"ד דן בן-דרור. בעיקרון, במקרה שאדם לא שילם את חובו למס הכנסה, ניתן לפנות לבית המשפט בבקשה לעכב את יציאתו מהארץ, לפי סעיף 194 לפקודת מס הכנסה.

לפני כחודש, הגיש עו"ד יגאל ארנון, המייצג את אסתר ויונתן זוכוביצקי, בקשה בשמם לקיום צו ירושה. בקשה כזו הוגשה כבר, בנפרד, מצד אלמנתו של אייזנברג - לאה, ושתי בנותיו - אמילי פורמן וליז הרדי. בכך מבקשים בני הזוג זוכוביצקי ליהנות משיעור של כ-%4 מירושת אייזנברג, שיגיע להם על פי דין, במקרה שיינתן צו לקיום הירושה. לפי צוואתו של אייזנברג, שעדיין לא הוכרעה תוקפה, מנושלים אסתר זוכוביצקי ובעלה מהירושה.

(ראה "עיתונים בארץ", עמ'' 70). «מאת הדס מגן «המשטרה: התיקים בחשד מירמה נגד יונתן זוכוביצקי נסגרו בשל התיישנות «זוכוביצקי הגיע ארצה, לאחר 12 שנות היעדרות, לחתונת בנו