הנסיך אל-ואליד רכש %3 ויותר ממניות חברת הפירסום קורדיאנט

חברת הפירסום והשיווק הבריטית קורדיאנט, לשעבר סאצ'י אנד סאצ'י, הודיעה היום (ג') על רכישת יותר מ-%3 ממניותיה בשוק החופשי על ידי הנסיךמשקיע הסעודי אל-ואליד בין טלאל.

דובר קורדיאנט, אלקס סנדברג, הגיב על הרכישה: "אנו מאושרים. הנסיך הוא משקיע ידוע, ואנו מקדמים אותו בברכה על סיפוננו".

בשער הנוכחי של מניית החברה, כ-130 פני, הרכישה הסתכמה בכ-30 מיליון דולר, אך סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה על סכום של 40 מיליון דולר ששילם הנסיך המיליארדר. הנסיך אל-ואליד, אחיינו של המלך פאהד, רכש באחרונה %5 ממניות שתי חברות אמריקניות שנקלעו לקשיים, טי.וו.איי. ואפל קומפיוטר, בהנחה שהקשיים זמניים. מיגוון אחזקותיו כולל %24 ממניות יורודיסני, אחזקה קטנה יותר בחברת סיטיקורפ ואחזקה קטנה ברשת בתי הקפה פלאנט הוליווד אינטרנשיונל.

אל-ואליד, מסתבר, הוא גם לקוח של סאצ'י אנד סאצ'י. קורדיאנט הודיעה בחודש שעבר על התפצלותה לשלוש חברות עצמאיות. שתיים מהן, סאצ'י אנד סאצ'י ובייטס וורלדווייד, ייסחרו בנפרד בבורסת לונדון מדצמבר. השלישית, זנית מדיה, תהיה בבעלות שווה שלהן.

קורדיאנט הוא שמה החדש של סאצ'י אנד סאצ'י, שייסד אביהם של האחים מוריס וצ'ארלס סאצ'י, מהגר יהודי מעיראק, בשנות ה-60'. האחים הודחו מהחברה בהפיכת חצר ב-1993, והקימו סוכנות מתחרה, סאצ'י אנד סאצ'י החדשה. סאצ'י המקורית היתה ב-1987 סוכנות הפירסום הגדולה בעולם. «בלומברג, לונדון «הנסיך אל-ואליד רכש %3 ויותר ממניות חברת הפירסום קורדיאנט «