הפרקליטות לבג"ץ: אין להעביר את ראש עיריית שדרות, מתפקידו

בעקבות עסקת טעון, לא הורשע בדין ולא חוייב בפס"ד סופי

המדינה אומרת, כי דוד בוסקילה, ראש עיריית שדרות, לא הורשע בדין, ולפיכך הוא לא חוייב בפסק דין סופי. לאור האמור, אין להעביר את בוסקילה מתפקידו כראש עיר. כך עולה מההודעה שמסר היום (ה') שי ניצן מפרקליטות המדינה לבג"ץ, בתגובה לעתירה שהגיש חבר מועצת שדרות יוסף כהן כנגד הממונה על המחוז, היועץ המשפטי לממשלה ושר הפנים.

תגובת המדינה באה בעקבות החלטה של השופט מישאל חשין מתחילת החודש. נגד בוסקילה הוגש בשנת 95' כתב אישום בעבירות של מירמה והפרת אמונים. בוסקילה בתקופה הרלוונטית היה יושב ראש הוועדה המקומית לתכנון ובניה. על פי כתב האישום, המליצה הוועדה בראשות בוסקילה לשנות יעוד של מגרשים בשדרות ממסחרי למגורים, ולשנות יעוד של מגרשים ממגורים לשטח פרטי פתוח. על אחד מהמגרשים הגובלים הללו היה ביתו של בוסקילה.

לאחר הגשת כתב האישום, הגיע בוסקילה לעסקת טיעון עם היועץ המשפטי לממשלה דאז, מיכאל בן יאיר. על פי עסקת הטיעון, יודה בוסקילה בעבירות המיוחסות לו, והמדינה לא תבקש מבית המשפט את העברת בוסקילה מכהונתו בשל ההרשעה.

בעקבות עסקת הטיעון, עתר כהן בפעם הראשונה לבג"ץ, בטענה כי העיסקה בלתי סבירה ופוגעת באמון הציבור. פסק דין בג"ץ בעניין הגיע למסקנה, כי ניתן להעביר את בוסקילה מתפקידו גם בהליך מינהלי, באמצעות משרד הפנים, מבלי שהיועמ"ש יעבירו מהתפקיד.

לאחר פסיקת בג"ץ בעניין, פנה בוסקילה לבית המשפט באשקלון בבקשה שלא להרשיעו אלא להסתפק בחיובו בעבירות שיוחסו לו על פי הודעתו. השופט נחמיאס קיבל את בקשת בוסקילה, וגזר עליו 250 שעות עבודה לתועלת הציבור. המדינה ערערה על ההחלטה בבקשה להרשיע את בוסקילה. הערעור נדחה לפני כחודש בבית המשפט המחוזי בבאר-שבע. בעקבות כך עתר כהן שנית לבג"ץ, בבקשה משר הפנים להעביר את בוסקילה מתפקידו או להשעותו בשל חיובו בדין בעבירות של מירמה והפרת אמונים.

עמדת המדינה עד כה היתה, כי לאור העמדה כי בעבירות שעבר בוסקילה יש קלון, הרי שאם בוסקילה ישוב ויציג את מועמדותו כחבר במועצה וכמועמד לראשות העיר, יש להניח שפקיד הבחירות יפסול אותו ממועמדות. עם זאת, ניצן הודיע לבג"ץ, כי מאחר שבוסקילה לא הורשע בדין, הרי שלא חוייב בפסק דין סופי. לפיכך, אומר ניצן, אין על הממונה על המחוז במשרד הפנים להפעיל את סמכויותיו ולהעביר את בוסקילה מתפקידו. עם זאת, אומר ניצן, אין בהחלטה כדי לגרוע מאי הנחת והחומרה במישור הנורמטיבי, בה רואה היועמ"ש את מעשי ראש המועצה. (בג"ץ 3090/97). «מאת שמואל דקלו «הפרקליטות לבג"ץ: אין להעביר את ראש עיריית שדרות, מתפקידו «בעקבות עסקת טעון, לא הורשע בדין ולא חוייב בפס"ד סופי