התפוצץ ההסכם בין מיד-אטלנטיק ויונדאי להקמת תחנת כוח פרטית מפצלי שמן בנגב

יונדאי היתה אמורה להיות קבלנית הפרוייקט, בהסכם בכ-100 מיליון דולר * מו"מ עם 4 חברות אחרות

התפוצץ ההסכם לשיתוף פעולה בין מיד-אטלנטיק האמריקנית לחברת הענק הקוריאנית יונדאי, להקמת תחנת כוח פרטית המתבססת על פצלי שמן, במישור רותם שבנגב. כך נודע ל"גלובס".

מיד-אטלנטיק חתמה לפני כשנה וחצי הסכם עם חברת החשמל להקמת תחנת כוח בדרום, כיצרנית פרטית. בעקבות כך נחתם באוגוסט 95' ההסכם עם יונדאי, שאמורה לשמש כקבלנית הפרוייקט, ובמקביל פתחה מיד-אטלנטיק במו"מ לצירוף שותף עיסקי לפרוייקט.

היקף החוזה עם יונדאי, לקבלנות ולאספקת ציוד, הוערך ביתר מ-100 מיליון דולר. ההיקף הכולל של הפרוייקט נאמד בכ-300 מיליון דולר.

ל"גלובס" נודע, כי בעקבות ביטול ההסכם נוצר סכסוך עיסקי חריף בין הצדדים. גורמים המקורבים ליונדאי אמרו ל"גלובס", שמיד-אטלנטיק חילטה בשלב מסויים ערבויות במיליוני דולרים שהעמידה יונדאי לקראת ביצוע הפרוייקט.

מיד-אטלנטיק מסרה כי היא קיימה מיכרז בין 10 חברות, המועמדות להחליף את יונדאי כקבלן ראשי. בשלב זה עלו לשלב הסופי ארבע חברות: פוסטר וילר, מוריסון קנודסאן וואלש וג'י.אי.ג'ונס. עוד מסרה מיד אטלנטיק כי בנק דיסקונט נבחר לבנק המלווה של הפרוייקט. חברת יו.פי.אס מבאר שבע תייצג את החברה בארץ מבחינת ההיבטים העיסקיים והמקצועיים של הפרוייקט.

החברה גם מסרה כי היא מנהלת מו"מ סופי עם חברת פמ"א כדי שתתחייב למכור לה 4 מיליון טון פצלי שמן לשנה במשך 25 השנים הבאות.

לא ניתן היה להשיג את תגובת נציג יונדאי לידיעה.

ממיד-אטלנטיק נמסר בתגובה: "יונדאי ביקשה לשנות תנאים עקרוניים בהסכם. מיד-אטלנטיק דחתה שינויים אלה, בידיעה שהם עלולים לפגוע במימוש הפרוייקט. מיד אטלנטיק ממלאת ותמשיך למלא את כל תנאי החוזה בינה לבין חברת החשמל עד לסגירת חבילת המימון של הפרוייקט".

מיד אטלנטיק לא התייחסה ישירות לטענות על חילוט ערבויות שהעלו מקורבי יונדאי. «מאת דוד חיון «התפוצץ ההסכם בין מיד-אטלנטיק ויונדאי להקמת תחנת כוח פרטית מפצלי שמן בנגב «יונדאי היתה אמורה להיות קבלנית הפרוייקט, בהסכם בכ-100 מיליון דולר * מו"מ עם 4 חברות אחרות