התקדים של ציון עשוי לבטל כל אפשרות להדחת המנהלים

חברת הביטוח ציון פנתה הבוקר לבית המשפט המחוזי בת"א וביקשה פסק דין הצהרתי, שיקבע כי אין מניעה שאברהם (רמי) טייבר ימשיך לכהן כיו"ר הדירקטוריון ואורי טייבר ימשיך לכהן כמנכ"ל משותף בחברה. הפנייה נעשתה מיד לאחר שהדירקטוריון החליט פה אחד להביע אמון מלא בשניים ולדחות את דרישתו של המפקח דורון שורר להדיחם עקב פרשת הקרטל.

פנייתה של ציון מהווה מפנה מפתיע בפרשה. ציון היא הראשונה הפונה לבית משפט בפרשה זו, ונודע, כי הדבר נעשה בין היתר על פי חוות דעת הדירקטור עו"ד אמנון עברון.

אם ייענה בית המשפט לבקשת ציון, יהווה הדבר תקדים לגבי שאר חברות הביטוח ומנהליהן, ויבטל לכאורה כל אפשרות להדחת המנהלים וסגניהם גם בחברות מגדל, המגן, כלל ביטוח, סהר ומנורה.

דירקטוריון ציון קיים 4 ישיבות מליאה וכן מספר ישיבות של ועדת שניים, בהרכב עו"ד עברון והדירקטור מאיר עמית, שדנה בנושא. שני הטייברים לא השתתפו בישיבות.

הדירקטוריון החליט פה אחד כי אמון הציבור בחברה לא נפגע, וכי בחודש וחצי האחרון, מאז גזר הדין בפרשה, נרשם גידול במכירותיה. הדירקטוריון קבע עוד, כי כל שינוי בהרכב ההנהלה כדרישת המפקח יפגע בחברה והדבר אף מהווה ענישה כפולה, מאחר ששני הטייברים כבר נענשו בקנסות ומאסר על תנאי על ידי בית המשפט.

הדירקטוריון קבע כי המשך כהונתם של אברהם טייבר ואורי טייבר הוא לטובת החברה ומבוטחיה, הביע בהם אמון מלא וקבע כי החברה הפיקה לקחים מאירועי הקרטל. ההחלטה התקבלה גם על דעתם של נציגי הציבור בדירקטוריון, יוסף גבע ודוד שוהם. החברה שלחה הבוקר מכתב למפקח ובו הבהירה את עמדתה. «מאת אלעזר לוין «התקדים של ציון עשוי לבטל כל אפשרות להדחת המנהלים «