ועדת הכספים עיכבה אישור תקציב בסך 55 מיליון שקל לעמותת חגיגות ה-50

ועדת הכספים עיכבה היום (ה') את אישור יתרת התקציב בסך 55 מיליון שקל, המגיע לעמותה המארגנת את חגיגות ה-50 למדינה. העיכוב נגרם עקב בקשות להתייעצות סיעתית של הח"כים אופיר פינס (עבודה), יצחק כהן ואיציק דהן (ש"ס), שהתנגדו לאישור התקציב.

ח"כ פינס ינסה לקבל בשבוע הבא אישור של הנהלת סיעת העבודה, לחייב את נציגיה בוועדה להתנגד לאישור ההקצבה. סיעת ש"ס הודיעה שתתנגד גם היא לאישור, אולם אם יתמכו בתקציב נציגי עבודה האחרים, הוא יאושר.

יו"ר העמותה, יצחק מודעי, אמר לוועדה, כי הוא נמצא בפיגור ניכר בלוח הזמנים, ובעמותה שוררת דאגה לגבי האפשרות להתכונן לאירועים במועד שנקבע. הוא ציין, כי מתוך תקציב של 118 מיליון שקל שהממשלה אישרה לעמותה, התקבלו עד כה 50 מיליון שקל והיתרה המבוקשת תאפשר להכניס את ההכנות להילוך גבוה.

מודעי אמר, כי 76 מיליון שקל הוקצבו למימון האירועים המרכזיים, כגון מפגן היובל בירושלים (27 מיליון) ותערוכת היובל בת"א (26 מיליון). לאירועים בארה"ב ובחו"ל הוקצבו 11 מיליון שקל, למינהלה 15 מיליון שקל ולפירסום ויחסי ציבור 6 מיליון שקל. שאר התקציב מיועד למימון סדרת אירועים קטנים. «מאת צבי לביא «ועדת הכספים עיכבה אישור תקציב בסך 55 מיליון שקל לעמותת חגיגות ה-50 «