ח"כים קוראים לחקירה פלילית בפרשת החברה להגנת הטבע

"ממצאים כל כך חמורים, הם עניין לטיפולה של משטרת ישראל. מהמעשים האלה נודף ריח פלילי", אמר ח"כ אופיר פינס (עבודה) בהתייחסו להתפתחויות בפרשת החברה להגנת הטבע שפורסמו בסוף השבוע.

לפני כשבועיים נחשפה במוסף לשבת של "ידיעות אחרונות", שורה של עיסקאות מקרקעין שביצעו יו"ר לישכת עורכי דין, דרור חוטר ישי והקבלן דוד אפל. בין השאר, נרכשו אדמות שאינן מיועדים לבנייה. הפשרת האדמות לבנייה תאפשר לשניים להרוויח מיליוני דולרים. התחקיר חשף גם את ניסיונות מקורביו של חוטר ישי להשתלט על החברה להגנת הטבע, המנהלת מאבק נגד הפשרת אדמות שאינן מיועדות לבנייה.

ביום שישי נחשף ב"ידיעות אחרונות" תמליל שיחה שהתקיימה בין חיים איש-שלום, סוכן ביטוח המציג עצמו כמי שעובד עם חוטר-ישי, לבין אדם שהציג עצמו כ"עסקן חרדי". איש שלום הציע ל"עסק החרדי" לרשום את תלמידי ישיבת ברסלב כחברים ב"חברה להגנת הטבע", כדי שישתתפו בבחירות למוסדות החברה, שיתקיימו בעוד כשבועיים. בתמורה, הבטיח איש-שלום לבן-שיחו תקציבים, נכסים ומשרות. בתשובה לשאלה מי עומד מאחורי העניין, השיב איש-שלום: "נשיא לשכת עורכי-הדין, דרור חוטר-ישי".

סגן שר החינוך, ח"כ משה פלד (צומת), הצהיר אמש כי "אם ישתלטו על החברה גורמים הקשורים בנדל"ן ובעלי אינטרסים זרים אחרים, ישקול המשרד הפסקת התמיכה בה". ח"כ יוסי שריד (מרצ), לשעבר השר לאיכות הסביבה, קרא להתערבות מיידית של המשטרה בפרשה.

את תגובותיהם של חוטר-ישי ואיש-שלום לא ניתן היה להשיג אתמול. « «ח"כים קוראים לחקירה פלילית בפרשת החברה להגנת הטבע «