חב' התעופה עיט: צה"ל מונע תחילת הטיסות לגוש קטיף מחשש לפיגועים

דובר צה"ל: המינחת אינו עומד בדרישות הביטחון

חברת התעופה הפנים-ארצית עיט טוענת, כי צה"ל מונע ממנה לבצע טיסות סדירות בקו תל-אביב-גוש קטיף, למרות שיש כדאיות כלכלית בהפעלתן. כך נודע ל"גלובס".

מנכ"ל עיט, אלי פרץ, מסר ל"גלובס", כי החברה מעוניינת לפתח את התעופה לאיזור הנגב, אולם צה"ל הודיע לה כי בקשתה הוקפאה, בשל חשש לפיגועים במטוסים שיטוסו לגוש קטיף, הסמוך לעזה.

"אנו מפעילים רק שיקולים עיסקיים", אמר פרץ, ומעוניינים לטוס לכל מקום שיש בו תושבים. במינחת המטוסים בגוש קטיף הושקעו באחרונה 4 מיליון שקל, והוא פשוט עומד שם כאבן שאין לה הופכין. הגישה של צה"ל לא צריכה להיות שאם אין סידורי ביטחון, לא טסים למקום זה או אחר, אלא שצריך ליצור את סידורי הביטחון הנאותים".

לטענת החברה, מניעת הטיסות חמורה במיוחד על רקע אישור להפעלת שדה התעופה דהנייה, בשטח הרשות הפלשתינית, הסמוך למינחת המטוסים הישראלי בגוש קטיף, בעוד שמהצד הישראלי לא יתקיימו כל טיסות לאיזור.

עיט מפעילה כיום קווי תעופה סדירים בין תל-אביב לבאר-שבע, בין באר-שבע לאילת, וטיסות מדרום רמת הגולן לתל-אביב. לחברה, הפועלת מאז 1987, יש כיום 12 מטוסים, חלקם מסוג דאש-6, המסוגלים לשאת עד 18 נוסעים. החברה מפעילה מרכז תחזוקה בשדה תימן, המשרת מטוסים אזרחיים מכל רחבי הארץ, וכן יש לה בסיס תיפעולי בשדה דב.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה, כי צה"ל אחראי לאישור השימוש במינחת בגוש קטיף, ולצורך זה נקבעו מספר קריטריונים ביטחוניים, אשר נכון להיום, המינחת אינו עומד בהם. "כאשר יעמוד המינחת בכל המרכיבים הביטחוניים", מסר דובר צה"ל, "הפעלתו תאושר". «מאת דרור מרום «חב' התעופה עיט: צה"ל מונע תחילת הטיסות לגוש קטיף מחשש לפיגועים «דובר צה"ל: המינחת אינו עומד בדרישות הביטחון