חברת הממתקים ברט נכנסת לתחומים חדשים

החלה להפיץ גם מוצרי לא-מזון, ומחפשת מוצרים נוספים * משקיעה למעלה ממיליון שקל בהגדלת קווי ייצור ובמערך ההפצה ל-1000 נקודות מכירה * מחזור המכירות של החברה: כ-20 מיליון שקל בשנה

מה לחברת הממתקים ברט ולבלונים? התשובה נעוצה בעובדה שחברת ברט הותיקה, הידועה דוקא במרציפנים ובסוכריות שלה, מעוניינת להגדיל את נפח המוצרים המופצים על ידה. ואם בלונים הם המוצר המתאים לנקודות המכירה אליהן מגיעים רכבי ההפצה של ברט, ברט נכנסת גם לתחום הזה. בשלב זה, קיבלה ברט את ההפצה של מוצרי חברת המיולה, המפתחת מוצרי לא-מזון. בין המוצרים היותר מוכרים שלה - "מר דשא" ו"מר גמיש", שהפכו ללהיטים. המוצרים החדשים הם בלוניש - 25 בלונים המסודרים בדמות אדם, ובלונים בריח מסטיק.

%20 ממחזור המכירות של ברט מקורם במוצרים המיוצרים על ידה, %80 ממוצרים מיובאים. מחזור המכירות של החברה כ-20 מיליון שקל בשנה. %2 מהכנסותיה מגיעים מיצוא.

ברט היא חברה משפחתית, שנוסדה ב-1936. היא מייצרת אובלטים (%80 מהייצור שלה) מרציפן (%10) ומוצרי שוקולד, בהם קליפות תפוז מצופות, ועוגות ארוזות בשם עוגלית (עד לאחרונה פלפלית). %5 מהמוצרים משווקים לשוק המוסדי.

מנכ"ל משותף בברט, עודד ברט: "אנחנו מעוניינים להפיץ מוצרים קרובים אלינו, בהם ממתקים, ממרחי שוקולד, מוצרי מזון ולא מזון, שיכולים להשתלב במערך ההפצה שלנו".

בברט פועלים 8 אנשי שיווק, 4 מהם מפיצים לרשתות השיווק וארבעה לשוק הכללי/סיטונאים. החברה מפעילה 15 רכבים ופועלת בשיטת הוואן סייל. המפיץ מגיע לנקודת המכירה, ומסדר את המוצרים על המדפים. בסניפים הגדולים, מתכוונת החברה להפעיל סדרניות. כיום, מגיע מערך ההפצה של בארט לכ-1000 נקודות מכירה, 300 מהן רשתות שיווק.

ברט מייבאת את מוצריהן של 12 חברות. בין הידועות שבהן: ריקולה, סוויזלס מטלו וקווין דש הרווי. ריקולה ידועה בסוכריות הצמחים, אותם היא מייצרת מתמציות צמחים. החברה מגדלת את הצמחים בשוויץ בחקלאות אורגנית, ומייצרת את הסוכריות ותה צמחים. מחזור המכירות של החברה כ-100 מיליון דולר בשנה, ויש לה מפעלים בשוויץ, בצרפת, ובארה"ב.

סוויזלס מטלו היא חברה אנגלית, המייצרת את סוכריות פיז: מגוון סוכריות בתפזורת, וסוכריות בצורת ליפסטיק, באבקה ובפחיות. לחברה הכשר מהודר, דבר הגורם לביקוש ער גם מצד האוכלוסיה החרדית. קווין דש הרווי היא חברה גרמנית, הידועה בבונבוניירות שלה. היום, אומר עודד ברט, לא כדאי ליצרנים המקומיים לייצר בונבוניירות, כי עלות הייבוא נמוכה מאוד.

ברט: "שוק הממתקים פועל על אופנות. פעם היה השוקולד אייס להיט. היום, רק ברט מיבאת שוקולד כזה. ואיפה הסוכריות המתפוצצות בפה שהיו בעבר להיט, ומוצצי השוקולד? אני מאמין שגם ביצי ההפתעה הן להיט זמני, שייעלם מן המדף

בנוסף, מיבאת ומשווקת ברט את חיות השוקולד של סטורץ ואת המסטיקים במותג WEST של חברת ION היוונית, וכן את שוקולד ברק של אותה חברה. סיגריות השוקולד, ביצי השוקולד והכדורים של ז'קו פרטון הצרפתית, מיובאים לקראת חג המולד יחד עם ממתקים מיוחדים לחג, שברט מספקת למגזר הערבי נוצרי. ברט: "מידי שנה אנחנו מייבאים קונטיינר של מוצרי שוקולד לחג המולד ומוכרים אותם בנצרת, בית לחם ועזה באמצעות הסוכנים שלנו".

בקרוב מתכוונת החברה להשקיע כ-300 אלף שקל בהגדלת קווי הייצור, נושא האובלטים ו-900 אלף שקל נוספים בחידוש צי הרכב. בנוסף, מתכננת החברה להתחיל ליבא מוצרים ממכסיקו, ביניהם שוקולד ממולא בליקר קלואה. «זהבה דברת «חברת הממתקים ברט נכנסת לתחומים חדשים «החלה להפיץ גם מוצרי לא-מזון, ומחפשת מוצרים נוספים * משקיעה למעלה ממיליון שקל בהגדלת קווי ייצור ובמערך ההפצה ל-1000 נקודות מכירה * מחזור המכירות של החברה: כ-20 מיליון שקל בשנה