טי.טי.איי מקבוצת תים צפויה לגייס הערב 20 מיליון דולר בוול-סטריט

תים תרשום רווח הון של עשרות מיליוני שקלים * שלמה אייזנברג ומאיר ליפשס, מנהלי החברה, מחזיקים באופציות שמגלמות רווח של כ-1.47 מיליון דולר לכל אחד מהם

בשבועות הקרובים אל תצפו לממקו או לצ'קפוינט ישראלית חדשה, שתונפק בוול-סטריט. השילוב של סוף השנה עם פגרת חג ההודיה ועם חג המולד, והפחד כי השוק עלה מהר וגבוה מדי גורמים למרבית הבנקים הגדולים לתכנן את חידוש ההנפקות הגדולות בתחילת 97'.

במת ההנפקות נשארת, אם כן, פנויה לחברות בינוניות וקטנות יותר. כך למשל בשבוע שעבר הונפקה חברה טופ אימג' הישראלית, והערב מגיע תורה של TTI, החברה הבת של תים מחשבים מקבוצת שלמה אייזנברג.

טי.טי.אי - תים טלקום אינטרנשיונל, מתכוונת להנפיק 2 מיליון מניות, %24 מהחברה, לפי מחיר של 7 עד 9 דולר למניה. עפ"י מחיר האמצע של טווח זה, מדובר בגיוס של 16 מ' דולר ברוטו, לפי שווי חברה אחרי הנפקה של 66.4 מיליון דולר.

במקביל, תמכור תים 500 אלף מניות, שיזרימו לכיסה 4 מיליון דולר. החתם המוביל בהנפקה הוא אופנהיימר, שייעזר כחתם משנה בחברת וולף ולטי.

טי.טי.אי, שמפתחת מערכות בקרה וניהול עבור חברות שירותי טלקומוניקציה, צירפה לצידה ערב ההנפקה שותף יוקרתי בדמותה של אי.סי.איי טלקום. זו השקיעה בחברה 2.4 מיליון דולר, שהעניקו לה %3.6 מהחברה לפי מחיר של 8 ד' למניה.

כלומר, אי.סי.איי השקיעה בחברה בעלות זהה למחיר שבו מוצעת החברה לציבור. ומכיוון שבדרך כלל שותף אסטרטגי מצטרף לחברה במחיר נמוך מהציבור, די סביר להניח, כי בטי.טי.אי ובתים האמינו, כי הם יצליחו לצאת בהנפקה לפי שווי גבוה יותר.

דרך אגב, לאי.סי.איי הוענקה אופציה המבטיחה לה, כי אם ההנפקה תבוצע במחיר הנמוך מ-8 דולר היא תקבל בחזרה את ההפרש ל-8 דולר.

בכל מקרה, לתים ההנפקה יוצרת רווחי הון גבוהים במיוחד. ההנפקה הפרטית לאי.סי.איי יוצרת לה רווח הון של 7 מיליון שקל. ההנפקה לציבור תוסיף רווח הון נוסף של כ-7 מיליון דולר נוספים. ולכך יש להוסיף גם את הצעת המכר, שמבצעת תים.

טי.טי.אי החלה את דרכה כחברה עצמאית בספטמבר 92', ועיקר עיסוקה הוא פיתוח ושיווק של משפחת מוצרי ה-NETRAC, שמאפשרים לספקים של שירותי טלפוניה - כמו בזק או חברות פייג'רים או טלפון סלולארי - לנהל את רשת התקשורת שלהם בצורה יעילה יותר, תוך שיפור איכות השירותים הקיימים והוספת שירותים חדשים.

טי.טי.אי נהנית מצמיחה מואצת ביותר, שאיפשרה לה להגדיל את הכנסותיה מ-1.92 מיליון דולר בשנת 93' לכ-5.4 מיליון דולר בתשעת החודשים הראשונים של השנה. לאורך תקופה זו רווחי החברה דווקא נשחקו, וירדו מ-558 אלף דולר ב-93' ל-331 אלף דולר ב-95'.

מתחילת השנה מציגה החברה שיפור מחודש ברווחיה, ואלו עלו בתשעת החודשים הראשונים מכ-5 אלף דולר ל-400 אלף דולר.

תחזיות האנליסטים הן, כי ב-97' תגדיל טי.טי.אי את הכנסותיה ל-15.5 מיליון דולר, וכי היא תרוויח כ-2 מיליון דולר. על בסיס תחזית זו מונפקת החברה במכפיל עתידי לא זול של 33.

לטי.טי.אי, שנכון לסוף חודש יוני מעסיקה 86 עובדים קבועים, יש רשימת לקוחות הכוללת 12 שמות, ביניהם: בזק, ביפר, פלאפון, סלקום, טאלוס הקנדית ועוד. מתוכם, חמשת הלקוחות הגדולים ביותר תרמו %82 מכלל הכנסות החברה בחצי הראשון של השנה. הכנסות החברה מיצוא נעו בשנתיים וחצי האחרונות בין %39 ל%54 מכלל הכנסותיה.

טי.טי.אי משווקת את מוצריה בכוחות עצמה ובשיתוף עם חברות תקשורת דוגמת אי.סי.איי טלקום וסימנס. התחרות מולה מתמודדת טי.טי.אי כוללת חברות תקשורת, שמפתחות כלי ניהול ובקרה, כמו שלה, בכוחות עצמם; למשל ניינקס, אך גם חברות ענק כמו לוסנט.

לאחר ההנפקה יירד חלקה של תים בחברה מ-%100 ל-%66.3. אולם, יש לזכור כי טי.טי.אי החליטה לחלק לעובדיה הבכירים 813 אלף אופציות - שמקנות כ-%9 מהבעלות בחברה לעובדיה. מחיר המימוש של אופציות אלו הוא 66 סנט למניה, והן ידללו את חלקה של תים בחברה ל-%60.

הנהנים העיקרים מתוכנית אופציות זו הם שלמה אייזנברג, יו"ר החברה; ומאיר ליפשס, מנכ"ל החברה, שיקבלו כל אחד כ-200 אלף כתבי אופציות, שעפ"י מחיר ההנפקה יוצרים לכל אחד מהשניים רווח מיידי, לפני מס, של 1.47 מיליון דולר.

עפ"י מחיר מניה של 8 דולר מקווה טי.טי.אי לגייס 13.3 מיליון נטו. מתוכם היא מייעדת 1 מיליון דולר לפרעון חובות לחברה האם תים - שנכון לסוף יוני עמדו על 682 אלף דולר. 4 מיליון דולר מיועדים לשיווק, 3 מיליון דולר לפיתוח, והיתרה להון חוזר. «מאת עמנואל תימור «טי.טי.איי מקבוצת תים צפויה לגייס הערב 20 מיליון דולר בוול-סטריט «תים תרשום רווח הון של עשרות מיליוני שקלים * שלמה אייזנברג ומאיר ליפשס, מנהלי החברה, מחזיקים באופציות שמגלמות רווח של כ-1.47 מיליון דולר לכל אחד מהם