טיסת בכורה מוצלחת למטוס אף-15-איי הראשון של חיה"א

המטוס הראשון מבין 25 יימסר לישראל בחודש נובמבר

מטוס האף-15-איי הראשון של חיל האוויר הישראלי, ביצע בסוף השבוע את טיסת הבכורה במפעלי בואינג בסנט-לואיס בארה"ב. הוא יימסר לישראל בנובמבר השנה. המטוס, מתוצרת מקדונל-דגלאס (שהתאחדה עם בואינג), זכה במיכרז חיל האוויר בהיקף 2.5 מיליארד דולר, ו-25 מטוסים מסוג זה יסופקו לישראל וימלאו משימות של עליונות אווירית ותקיפות ארוכות טווח.

המטוס המריא בשעה 09:42 בבוקר (זמן מקומי) מנמל התעופה למברט, לטיסה שנמשכה שעה ו-13 דקות. הוא הוטס ע"י טייס הניסוי של בואינג וטייס מחיל האוויר האמריקני. במהלך הטיסה בוצעו ניסויי טיסה ומשימות, והטייסים דיווחו, כי הטיסה עברה ללא תקלות ובאופן משביע רצון. המטוס הגיע לגובה של 40 אלף רגל, וטס במהירות של פי שניים ממהירות הקול (2 מאך).

האף-15-איי כולל מערכות נשק, אוויוניקה, אלקטרוניקה ותקשורת מתוצרת ישראלית. במטוס שני מנועים מתוצרת פראט אנד וויטני. מערכות האוויאוניקה של המטוסים כוללות מכ"ם מתוצרת חברת יוז; תצוגה עילית מתוצרת חברת קייזר; מערכות קסדה לטייסים מתוצרת אלביט; וכולל אפשרות לנשיאת טילי ספארו, סיידווינדר ואמראאם.

האף-15-איי מתמודד גם במיכרז מטוס הקרב העתידי של חיל האוויר, לאספקה החל משנת 2001, לאחר שניצח בהתמודדות הקודמת את האף-16 מתוצרת לוקהיד-מרטין. מחיר האף-15-איי הוא כ-70 מיליון דולר, כולל המערכות הנילוות. «מאת דרור מרום «טיסת בכורה מוצלחת למטוס אף-15-איי הראשון של חיה"א «המטוס הראשון מבין 25 יימסר לישראל בחודש נובמבר