יאיר קריידמן, יועצו של שורר - מעניק יעוץ גם לחברות ביטוח

קריידמן: אין כל חשש לניגוד אינטרסים, אפשר לסמוך עלי

יאיר קריידמן, לשעבר המפקח בפועל על הביטוח, החל בימים אלו לתת יעוץ פרטי לחברות ביטוח וגורמים בענף. במקביל, הוא ממשיך לשמש כיועץ מיוחד למפקח על הביטוח, דורון שורר. גורמים בכירים בענף הביטוח הביעו תמיהה על "כפל התפקידים" של קריידמן, ואמרו, כי מתעורר חשש לניגודי אינטרסים. בתגובה אמר קריידמן, כי לדעתו לא מתעורר חשש כזה.

קריידמן פרש משירות המדינה בסוף 1995, בגיל 63, ומונה מיד כיועץ חיצוני לשורר, בחוזה מיוחד. קריידמן ייעץ במשך השנה שעברה בנושאים שונים, הקשורים בין היתר לביקורת על חברות ביטוח שונות. הוא ממשיך לשמש כיועץ למפקח גם כיום.

לפני כשבועיים, ב-1 בינואר, הסתיימה תקופת הצינון של קריידמן, שבה היה אסור לו לתת יעוץ לחברות פרטיות. קריידמן אישר ל"גלובס", כי הוא כבר מתחיל לתת יעוץ לחברות וגופים פרטיים שונים בענף, שבשמם לא נקב. קריידמן גובה כ-200 שקל לשעה.

בתגובה אמר קריידמן: "אינני סבור שקיים חשש לניגודי אינטרסים. אני נותן יעוץ מקצועי בלבד למפקח על הביטוח. אינני משתתף בישיבות, ואינני חבר בגופים המקבלים החלטות. כן אינני יושב בגופים של חברות הביטוח הפרטיות. בכל מקרה שבו יהיה חשש לניגודי אינטרסים, לא אתן יעוץ כפול לשני הצדדים. אני סבור, שלאור הנסיון רב השנים אתי, אפשר לסמוך על הגינותי". «מאת אלעזר לוין «יאיר קריידמן, יועצו של שורר - מעניק יעוץ גם לחברות ביטוח «קריידמן: אין כל חשש לניגוד אינטרסים, אפשר לסמוך עלי