ירדן משווקת את שדה התעופה בעקבה באופן עצמאי, בניגוד להסכם עם ישראל

ישראל וירדן ישווקו במשותף חבילת תיור לאילת ולעקבה

ירדן החלה לשווק את שדה התעופה בעקבה באופן עצמאי, בניגוד להסכם עם ישראל לגבי הפעלתו כשדה משותף. שר התיירות הירדני, עאקל בילתאגי, הודיע היום (ב') במסיבת עיתונאים משותפת עם שר התיירות הישראלי, משה קצב, כי החל ב-12 במארס יאשר מינהל התעופה הירדני כל בקשה של חברות סחר וחברות תיירות זרות לנחות בעקבה.

ל"גלובס" נודע, כי לפני כשבועיים הוציאו הירדנים מכתב אל כל סוכני הנסיעות, אשר בו הם מקדמים את השדה בעקבה. יצויין כי לפי הסכם השלום בין ישראל לירדן, יופעל השדה בעקבה כשדה בינלאומי של אילת, אשר יחליף את שדה עובדה.

לפי התוכנית, בשדה בעקבה ינחתו כל הטיסות הבינלאומיות המביאות תיירים לאילת ולעקבה, כאשר התיירים מוסעים מהשדה מעקבה אל שדה התעופה בתוך אילת, ועוברים שם את תהליכי הבידוק. להפעלת השדה נערך ניסוי (פיילוט) של שלוש טיסות, אחת של ארקיע ושתיים של אל-על.

ההכרזה הירדנית הפתיעה את ראשי משרד התיירות ואת ראשי התאחדות המלונות באילת, וגרמה לתרעומת קשה. מלונאים מאילת וראשי ארקיע טענו, כי הירדנים למעשה החלו לקדם את שדה התעופה בעקבה כשדה עצמאי, ללא תיאום מוקדם עם ישראל.

מנכ"ל ארקיע, איזי בורוביץ', אמר ל"גלובס": "מה שחשבתי שיקרה - מתחיל לפעול בפועל. השדה בעקבה מופעל בידי ירדנים ולא במשותף. הם יקבעו אגרות נחיתה והם יקבעו את כל ההליכים". הוא הוסיף: "בטיסה האחרונה לשדה בעקבה, בה השתתף גם שר התחבורה הקודם, יצחק לוי, גבו הירדנים אגרת נחיתה של 1,250 דולר עבור מטוס מסוג דאש 7. מדובר בעלות של כ-50 דולר לאדם. זו המשמעות האמיתית של הפעלת השדה על ידי הירדנים בלבד".

קצב אמר בתגובה, כי בוועדות המשותפות לישראל וירדן אין כל החלטה על הרחבת הטיסות בשדה המשותף, כל עוד השדה באילת אינו מסוגל לטפל בכניסות התיירים. הדבר היחיד שסוכם, אמר קצב, היה על התנאים שבהם ניתן יהיה להרחיב את הטיסות. יש מספר בעיות שטרם נפתרו, אמר, ביניהן נושא אגרות וטיפול בנוסעים. קצב ציין, כי ביום ראשון שעבר הועברה החלטה בממשלה, כי מספר הטיסות הבינלאומיות שינחתו בשדה המשותף בעקבה יגדל רק בהתאם לקיבולת המסוף בצד הישראלי. עוד הוחלט בממשלה כי ההסכם לשימוש משותף של ישראל וירדן בשדה בעקבה יוארך עד 30 ביוני 99'.

ישראל וירדן יזמו שיווק של חבילת תיור משותפת לאילת ולעקבה, אשר תימכר לקראת עונת חורף 98'-99'. את החבילה ישווקו במשותף באירופה באמצעות סיטונאים ומארגני תיירות אירופיים. תקציב השיווק עומד על 100 אלף דולר, מתוכו מממנת ישראל %80 וירדן - %20. «מאת אביבה קרול, ברלין «ירדן משווקת את שדה התעופה בעקבה באופן עצמאי, בניגוד להסכם עם ישראל «ישראל וירדן ישווקו במשותף חבילת תיור לאילת ולעקבה «מאת אביבה קרול, ברלין «ירדן משווקת את שדה התעופה בעקבה באופן עצמאי, בניגוד להסכם עם ישראל «ישראל וירדן ישווקו במשותף חבילת תיור לאילת ולעקבה