ישראל קיבלה החזר של 6.1 מיליון דולר - תשלום יתר בפרשת מסוקי ה"פנתר"

בירן: החקירה לא מצאה רבב בפעילותו של אלכס אייל, איש משלחת הרכש

"חקירת פרשת ההונאה בעסקת מסוקי ה'פנתר' של חיל הים הישראלי, לא מצאה רבב כלשהו בעשייתו של תא"ל אלכס אייל, איש משלחת הרכש בארה"ב. זאת דוגמה להעלאה לא מבוססת של חשדות כנגד אדם שאין נגדו ולו דבר". כך מסר ל"גלובס" מנכ"ל משרד הבטחון, אלוף (מיל.) אילן בירן.

הוא גילה, כי בתום ההליך המשפטי בארה"ב, הוחזרו לישראל 6.1 מיליון דולר - הפער בין הסכומים ששילמה ישראל בפועל, לבין היקף העיסקה המקורי. בירן דחה את הגדרת פרשת המסוקים כ"פרשת דותן 2". לדבריו, בעקבות פרשת דותן משרד הבטחון עשה בדק בית והיערכות מחודשת, והוא יעיל יותר בתחום הרכש.

בפרשה שנחשפה בארה"ב, הואשמה חברת אמריקן-יורוקופטר - הנציגה בארה"ב של יצרנית המסוקים הצרפתית-גרמנית יורוקופטר, שסיפקה לישראל 5 מסוקים ימיים - בניפוח העלויות ותשלום עמלות לא חוקיות. כן נחקרה מעורבותם בפרשה של נציג החברה בישראל, אורי אדלסבורג, ואיש משלחת הרכש של משהב"ט בניו-יורק, תא"ל אלכס אייל. אייל אף נחקר במשטרה בארץ ועבר בדיקת פוליגרף.

כפי שפורסם ב"גלובס", משהב"ט הפסיק את התקשרותו עם אדלסבורג, שהיה בעבר בקשרי עבודה עם המשרד במספר עסקאות נוספות, ביניהן רכש מטוסי תובלה קלים לחיל האוויר. «מאת דרור מרום ואורה קורן «ישראל קיבלה החזר של 6.1 מיליון דולר - תשלום יתר בפרשת מסוקי ה"פנתר" «בירן: החקירה לא מצאה רבב בפעילותו של אלכס אייל, איש משלחת הרכש