כור: גידול קל ברווחי 96'; קיפאון ברווח התפעולי

קונצרן כור הרוויח אשתקד 588 מיליון שקל, גידול של %8.5 בהשוואה לשנת 1995. עם פרסום הדו"ח, אמר מנכ"ל כור, בני גאון: "יש מיתון במשק, נקודה. גם בשנת 1997 תהיה צמיחה קטנה בלבד".

המכירות הסתכמו ב-11.46 מיליארד שקל, עלייה של %1.5. את הרבעון הרביעי של השנה סיים כור ברווח של 80 מיליון שקל, עלייה של %2.5 לעומת הרבעון המקביל.

על אף הגידול ברווח הנקי, 1996 היתה למעשה שנה של קיפאון עבור קונצרן כור. מרבית הגידול ברווח הנקי מיוחס לרווחי הון חד-פעמיים מהנפקת תדיראן תקשורת בניו-יורק. ללא רווח ההון, נותרה רווחיות הקונצרן ללא שינוי, כאשר הרווח התפעולי הסתכם ב-980 מיליון שקל, עלייה של %0.8 בלבד.

גאון אמר ל"גלובס", כי הוא רואה בתוצאות של הקונצרן השנה הישג, משום שהקונצרן הצליח לשמור על רווחיותו, למרות ההאטה במשק ולמרות הייסוף בשער השקל. "אין ספק שאנחנו נמצאים בעצירה מוחלטת", אמר.

גאון הוסיף: "אין צמיחה במשק, וגם לא תהיה, כל עוד המדיניות המוניטרית לא תשתנה". לדבריו, עם מדיניות מוניטרית אחרת, שהיתה מאפשרת ירידת ריבית ופיחות של השקל, היה הקונצרן מסיים את השנה ברווח נקי שהיה גבוה ב-80-50 מיליון שקל.

לגבי 1997 העריך גאון, כי תהיה זו שנה נוספת של קיפאון בצמיחה, ואמר: "אם אני אסיים את השנה כמו את שנת 1996, פלוס תוספת מסוימת, אני אהיה מרוצה".

(ראה "שוק ההון"). «מאת מירב ארלוזורוב «כור: גידול קל ברווחי 96'; קיפאון ברווח התפעולי «