כלל תעשיות רכשה %9.3 ממניות נקסוס תמורת 22 מיליון שקל

יחד עם השקעתה בבי.וי.אר, מחזיקה כעת החברה ב-%14 ממניות נקסוס

מאת עמי גינזבורג

חברת כלל תעשיות והשקעות הודיעה כי רכשה אתמול (ב') %7.8 ממניותיה של חברת נקסוס, וביחד עם רכישות נוספות שביצעה היא מחזיקה כעת ב-%9.3 ממניותיה. החברה רכשה 450 אלף מניות של נקסוס, המהוות כ-%3.7 מהונה, באמצעות הקצאה פרטית, ואת יתרת המניות רכשה בבורסה ומחוצה לה. נקסוס עוסקת בפיתוח ושיווק של מערכות איתור (פייג'ינג) דו-כיווניות.

ההקצאה הפרטית בוצעה לפי שווי של 5.5 דולרים למניה, כך שנקסוס עצמה גייסה מכלל סכום של 2.5 מיליון דולר. מחיר מניית נקסוס אתמול הגיע ל-6.3 דולרים, ומכאן שההקצאה לכלל תעשיות נעשתה במחיר הנמוך בכ-%13 ממחיר המניות בשוק. את הרכישות בבורסה ומחוצה לה ביצעה כלל תעשיות במחיר ממוצע של 5.3 דולרים, ובסך הכל השקיעה החברה במניות נקסוס סכום של 22 מיליון שקל (כ-5.8 מיליון דולר).

השקעה זו הינה למעשה הפעם השנייה בה רוכשת כלל תעשיות אחזקות בנקסוס. לפני כחודש רכשה כלל תעשיות כ-%15 ממניות חברת בי.וי.אר, המחזיקה ב-%35 ממניות נקסוס. באמצעות השקעה זו מחזיקה כעת כלל תעשיות בכ-%14 ממניות נקסוס במישרין ובעקיפין. בעקבות זאת תהיה כלל תעשיות זכאית למנות דירקטור בנקסוס.

בחודשים הקרובים אמורה בי.וי.אר להשלים מהלך של פיצול, ומניותיה בנקסוס יעברו לידי חברה חדשה שתקום, ואשר תרכז את האחזקות האזרחיות של בי.וי.אר. בכלל תעשיות מסבירים כי השקעה זו נעשית במסגרת האסטרטגיה של החברה להשקיע בחברות טכנולוגיות בעלות פוטנציאל צמיחה גבוה.

נקסוס עוסקת, כאמור, במערכות איתור דו-כיווני, ומוצריה מאפשרים לבצע איתור רכב וטלמטריה. הטכנולוגיה מבוססת על שיטה של Spread Spectrum, ולדברי החברה המערכות מצטיינות באמינות גבוהה ועלויות נמוכות של תשתית ותחזוקה.

בשנה האחרונה מצויה נקסוס בתהליך של צמיחה, והכנסותיה צמחו מ-800 אלף דולר ב-96' ל-5.9 מיליון דולר ב-97'. במהלך 97' התקינה החברה מערכות בסינגפור, ונצואלה, אוסטרליה ורוסיה. צבר ההזמנות הנוכחי שלה עומד על 20 מיליון דולר, ומרביתו עשויה להפוך למכירות במהלך השנה הקרובה.

המהלכים שביצעה כלל תעשיות בחצי השנה האחרונה אכן מעידים כי בכוונתה להתמקד מעתה בהשקעה בחברות עתירות טכנולוגיה, ועל זניחה של תחומי התעשייה המסורתיים. החברה הודיעה לאחרונה על הכנסת שותפים מובילים לחברות ותיקות כמו סנפרוסט, מג"מ וכבלי ציון, תוך שהיא עצמה מתכוונת להישאר בהן בעמדת מיעוט.

במקביל, החלה החברה לרכוש אחזקות מיעוט בחברות טכנולוגיה, הן על ידי רכישות בבורסה והן בהקצאות פרטיות. במסגרת זו רכשה כלל תעשיות %8 ממניות גילת, %15 מבי.וי.אר, %24.5 מאורמת (בהנחה כי תממש אופציות הנמצאות ברשותה) ו-%10 ממניות מבטח שמיר, עם אופציה להגיע ל-%15. מבטח שמיר היא מבעלי חברת ויזקום וכן היא מושקעת בחברות היי-טק נוספות.

בנוסף לכך הקימה כלל תעשיות בשנה האחרונה שורה של קרנות הון סיכון, המונות בין השאר את קרן אומגה, שהיקפה 45 מיליון דולר (מתוכה לכלל תעשיות 10 מיליון דולר); מילניום, שצפויה להגיע להיקף של 20 מיליון דולר, ופריסקופ, בהיקף של כ-25 מיליון דולר, המנוהלת ביחד עם חברת אוורגרין השקעות. בנוסף יש לכלל תעשיות עוד מספר קרנות הון סיכון המשותפות לה ולחברות אחרות בקונצרן כלל.««כלל תעשיות רכשה %9.3 ממניות נקסוס תמורת 22 מיליון שקל«יחד עם השקעתה בבי.וי.אר, מחזיקה כעת החברה ב-%14 ממניות נקסו