כרטיס-חנייה אלקטרוני יחליף את כרטיסי הקרטון

חברת איזיפארק זכתה במיכרז של מרכז השלטון המקומי, לפיתוח כרטיס חכם במתכונת הארנק האלקטרוני

לא בטוח שמאות בעלי קיוסקים ברחבי הארץ מודעים לכך, אבל עיסקי מכירת כרטיסי החניה מקרטון שלהם נמצאים בסכנה. מיועד להחליף אותם כרטיס חניה אלקטרוני חכם, אותו מציעה חברת איזיפארק לעיריות, לאחר שזכתה במכרז שערך מרכז השלטון המקומי.

לכרטיס החכם מזינים את שם העיר ואזור החניה. הכרטיס "יגבה" את דמי החניה בהתאם לתעריף שנקבע לאותו אזור.

כרטיסים חכמים הם תחום המפתח במהירות כיום בעולם. ארנק אלקטרוני, שאמור לפטור אותנו מהצורך להסתובב עם כסף מזומן בכיס, הוא אחד הישומים המדוברים ביותר של טכנולוגיה זו. כרטיס חכם עשוי מפלסטיק וגודלו זהה לשל כרטיס אשראי, אבל משולב בו שבב מחשב. חברת און טראק אינוויישן מראש פינה פיתחה את הכרטיס. און טראק מקווה להתחיל לייצא במהלך שנת 97'. בארץ, אחד מנסיונות השיווק העיקריים שלה הוא באמצעות החברה הבת איזיפארק.

גור יעקובס, מנכ"ל חברת איזיפארק, מסביר כי עם הכרטיס החכם לא נצטרך לחפש בכיסים אחרי כסף קטן בדיוק כשקונים כרטיס חניה. החברה מתכוונת לפרוס מכשירי טעינה של כרטיס החניה בתחנות דלק ברחבי הארץ. בדרך זו, ניתן יהיה לעצור ליד מכשיר הטעינה ולהעביר כמה עשרות שקלים מכרטיס האשראי לכרטיס החניה.

העובדה שמדובר בכרטיס חכם מאפשרת לחברה להציע כרטיס חניה ארצי, שכן הוא מוזן על ידה בקודים של כל עיריה שאימצה את שירותיה. הכרטיס מיועד גם לחניונים, ובאיזיפארק מציעים דרך התחשבנות עם העיריות והחניונים, בסיוע מערכת מחשב.

יעקובס:"בתחום עירית ניו יורק, יש 70 אלף מדחני חניה המופעלים במטבעות, ומסתבר שריקון המטבעות הוא מבצע צבאי. יש שם 22 אלף מפתחות לפתיחתם. הכרטיס החכם חוסך זאת, ומבטיח ודאות בתשלום". החברה גובה עמלה של %9.25 מהכסף שיטען בכרטיסים, לעומת %18 עד %20 בכרטיסי החניה הקיימים. «עמנואל תימור «כרטיס-חנייה אלקטרוני יחליף את כרטיסי הקרטון «חברת איזיפארק זכתה במיכרז של מרכז השלטון המקומי, לפיתוח כרטיס חכם במתכונת הארנק האלקטרוני