לוח תוכניות חדש ותקוות חדשות בערוץ 8

לוח השידורים החדש של ערוץ 8, שיעלה בסוף מרץ, אמור להכפיל את נתח הצפייה בערוץ מ-%1 בממוצע ב-96', ל-%2 * קמפיין בסיסמא "ערוץ 8 - שווה כל רגע", ידגיש רצועות-שידור קבועות, לפתרון בעיית הצפייה המזדמנת

צופי ערוץ 8 הם יותר גברים (%37), מאשר נשים (%26). הם גם יותר מבוגרים, בני 46 ומעלה (%41), לעומת בני 25 ומעלה (%23), כאשר "הגרעין הקשה" הם בני 50-55. לא נמצאו ממצאים מובהקים בעניין השכלה ואיזור מגורים. כך עולה ממחקר שנעשה בערוץ 8 לקראת הפקת לוח השידורים החדש.

עיקר הבעייה, כך נמצא, היא בחוסר האוריינטציה של הצופים אל הערוץ. גם הצופים "הכבדים" בערוץ לא הצליחו להגדיר לסוקרים זמן ושעה שבה צפו, ועבורם צפייה בתוכנית אחת או שתיים בשבוע נחשבה צפייה גדולה. בסוף מרץ עולה בערוץ 8 לוח שידורים חדש ושאפתני, שאמור, לתקוות מנהלי הערוץ, להביא להכפלת נתח הצפייה () בערוץ מ-%1, הנתח הממוצע בשנת 96', ל-%2.

רוב הצופים, אומר מנכ"ל ערוץ 8, אודי מירון, מגיעים לערוץ 8 בזאפינג. הם משוטטים בין הערוצים, ו"נופלים" על הערוץ באמצע תוכניות. המטרה שלנו, שהצופים יגיעו להפנמה של לוח השידורים, והוא יהפוך לקהל שמחפש טלוויזיה אחרת ל'בית'.

מירון: "יש בין הצופים עייפות מ'הצעצוע המזדקן' של ערוץ 2 מחד, כאשר ערוץ 1, בהחלטה או בהיגררות, נסחף בעקבות ערוץ 2, וכך נשאר לערוץ 8 טווח ואחריות למלא את החלל עבור קהלי יעד שרוצים לחוות טלוויזיה בצורה מהנה. זו לא צפייה, אלא צורה אחרת של התייחסות לתרבות של טלוויזיה".

את ערוץ 8 מפיקה נגה תקשורת, חברה חדשה שהוקמה בעקבות פירוקה של . נגה תקשורת נמצאת בבעלות תיא תקשורת (%50), בעלת אולפני הרצליה, בשליטת עמי ואריה גניגר; וענני תקשורת (%50), בבעלות אודי מירון, לשעבר מנכ"ל , ואיריס הוד, מנהלת ערוץ 6, והיום מנהלת התוכניות בנגה. נגה תקשורת מפיקה גם את ערוץ הילדים בכבלים.

תקציב ערוץ 8 הוא 4 מיליון דולר לשנה, והוא במימון מלא של חברות הכבלים, 2 מיליון דולר מתוכו יוקדשו להפקות מקוריות, שיחזיקו כ-%15 מהיקף השידור בערוץ. לדברי מירון, היקף הפקות המקור בערוץ יהיה גדול בהרבה ממספר השעות בהן מחוייב הערוץ, ויעמוד על כ-25 שעות (שנתיות) בז'אנר דוקומנטרייה, ועוד כ100 שעות בהפקות ספיישלים, אולפן ומגזינים.

על מנת לעזור לצופים להגיע להפנמה של לוח השידורים, נבנה בערוץ המחודש תמהיל של תוכניות מקומיות ומקוריות, שנבחרו מתוך עשרות הצעות הפקה שהוגשו לערוץ, ותוכניות רכש, שנבחרו מתוך כ-1,000 קלטות נושאיות שרצות בעולם. כל זאת, על לוח מובנה של רצועות וימי שידור קבועים.

בנוסף, ייצור הערוץ "סביבה" שבה מופעים ואירועים שונים יקבלו חשיפה, חסות וקידום מכירות, כך שערוץ 8 יהפוך למטרייה לפעילויות אמנותיות ותרבותיות; וקיבל "לוק" חדש וקומוניקטיבי, שיגובה בקמפיין פרסום באמצעות באומן-בר-ריבנאי, שיכלול 500 אלף אינסרטים בעתונים, שילוט חוצות, רדיו, ותשדירים בערוצי הכבלים, הכל תחת הסלוגן "ערוץ 8 - שווה כל רגע".

"סוד ההצלחה של הערוץ", אומרת הוד, "יהיה בכך שאדם יידע מראש איפה נמצאות התוכניות, ויתכוון אליהן, לעומת מצב בו הצופה אינו מוכן מראש ללוח, והסיכוי שיישאר בתוכניות מזדמנות הוא קטן מאוד".

ערב השידורים בערוץ 8 חולק רוחבית לשתי רצועות: בין 19:00-20:30 תישאר "רצועת דיסקברי". בהמשך תופק גם תוכנית מקורית בענייני טבע.

בין השעות 20:30-22:30 תשודר מדי ערב רצועה בנושאים אחרים, תמהיל של תוכנית מקור ורכש, שתוגש כולה או ברצף על-ידי מנחים שונים ימי א' יוקדשו לביוגרפיות (כדוגמת ערוץ הכבלים האמריקני הפופולרי ארט ו אינטרטיינמנט), שיוביל עופר שלח.

ימי ב' יוקדשו לתחקירים חברתיים, שהופקו עבור רשתות בארה"ב ואירופה, ותגיש בילי מוסקונה-לרמן; ימי ג' יתרכזו במדע, ויכללו מגזין מקורי בהנחיית יעל דן; ימי ד' יעסקו בדת, מיסטיקה ופילוסופיה, בהובלת דורון נשר, עם התוכנית "פונדק הרוחות". ימי ה' יוקדשו לתרבות ואמנות, כולל תכנית מיוחדת עם יאיר גרבוז.

סוף השבוע יכלול יצירות אופרה, מחול ומוסיקה קלאסיות, ואוסף "אסוציאטיבי" של תוכניות בימי ו'; ותוכנית ספיישל מיוחדת במוצ"ש שתוקדש לנושאים "ישראליים", ותשלב מקור ורכש. «אביבה קרול «לוח תוכניות חדש ותקוות חדשות בערוץ 8 «לוח השידורים החדש של ערוץ 8, שיעלה בסוף מרץ, אמור להכפיל את נתח הצפייה בערוץ מ-%1 בממוצע ב-96', ל-%2 * קמפיין בסיסמא "ערוץ 8 - שווה כל רגע", ידגיש רצועות-שידור קבועות, לפתרון בעיית הצפייה המזדמנת