לוי קושניר יזם קיום "מיס יוניברס" בישראל - בעת ששותפו יוסי פלד היה יו"ר עמותת ה-50

היוזמה היתה לקיים את התחרות בארץ במסגרת אירועי היובל * פלד: הפניתי את קושניר למשרד התיירות ולא נגעתי בזה

לוי קושניר הוא שעמד מאחורי היוזמה להבאת תחרות "מיס יוניברס" לארץ, במסגרת אירועי שנת ה-50. קושניר שותף בחלק מעסקיו עם יוסי פלד, שהיה יו"ר עמותת אירועי היובל בעת שפעל קושניר בנושא. חיים סלוצקי, שהיה מנכ"ל העמותה בזמנו של פלד, אמור היה להפיק את התחרות.

קושניר ניהל התכתבויות עם משרד התיירות, מ-3 בספטמבר 1997, על הצורך הדחוף בהעברת התחייבות כספית מהמשרד, למימון התחרות. הוא אף קיבל אישור על כך. פלד וסלוצקי התפטרו מעמותת החמישים ב-12 בספטמבר 1997.

התחרות מאורגנת על-ידי חברת "מיס יוניברס", בבעלות דונלד טראמפ ורשת הטלוויזיה סי.בי.אס. עלות התחרות מגיעה ל-5-4 מיליון דולר. קיום התחרות באילת במאי השנה הותנה בקבלת מימון ממשלתי של 2 מיליון דולר. משרד התיירות לא הצליח לקבל את המימון ממשרד האוצר, ובשלב זה, בוטלה התוכנית לקיים את התחרות בארץ. הערב (ה') יחליטו סופית המארגנים בנושא.

קושניר שולט, בין היתר, בחברות קיטאל, נחושתן נכסים, הום-סנטר ומלונות הים התיכון. פלד שותף עם קושניר בחברת ליש שירותי דרך ומסחר, העוסקת בהקמה ותפעול של מרכזים מסחריים. פלד מחזיק %10 מהמניות, קיטאל ב-%40, דברת-שרם ב-%40, ושמואל הורוביץ ב-%10.

קושניר אמר בתגובה, כי הוא מיודד עם דונלד טראמפ, ויזם את הבאת התחרות לארץ לרגל אירועי ה-50. "הגיתי את הרעיון עם טראמפ, ופניתי ליוסי פלד. פלד היפנה אותי למשרד התיירות, לפי סיכום של העמותה עם משרד התיירות. טראמפ דרש שמשרד התיירות יהיה נותן החסות המרכזי, כמו שזה נעשה בכל מדינה אחרת, שבה התחרות מתקיימת".

בתשובה לשאלה אם יידע את משרד התיירות על קשריו עם פלד, שהיה אז יו"ר העמותה, אמר קושניר: "לא דובר שהעמותה תעשה את זה". בנושא סלוצקי, אמר קושניר, כי לא ידוע לו שסלוצקי אמור היה להיות מפיק האירוע. "אין צורך במפיק מקומי לתחרות הזו", אמר.

שר התיירות, משה קצב, אמר בתגובה, כי לא היה ידוע לו על קשרים עסקיים כלשהם בין קושניר לפלד.

פלד אמר: "קושניר פנה אלי כי הוא מכיר אותי, והפניתי אותו למשרד התיירות. לא נגעתי בזה יותר. לעמותה לא היה באותה תקופה תקציב מספיק, ומשרד התיירות לקח על עצמו התחייבות לממן את התחרות". בתשובה לשאלה מדוע לא יידע את משרד התיירות על קשריו עם קושניר, אמר פלד: "למה הייתי צריך? אני בסך הכל מקים איתו תחנות דלק". סלוצקי נמצא בחו"ל, ולא ניתן היה לקבל את תגובתו. «מאת אביבה קרול «לוי קושניר יזם קיום "מיס יוניברס" בישראל - בעת ששותפו יוסי פלד היה יו"ר עמותת ה-50 «היוזמה היתה לקיים את התחרות בארץ במסגרת אירועי היובל * פלד: הפניתי את קושניר למשרד התיירות ולא נגעתי בזה