ליבני: אין לעכב מיכרז חנ"ל

מנכ"ל רשות החברות הממשלתיות, ציפי ליבני, דחתה היום (ג') דרישה שעלתה בוועדת המישנה להפרטה, לעכב את המיכרז על הפרטת חברת הנפט הלאומית (חנ"ל), עד לאחר שייוודעו תוצאות הקידוח הגדול בקונגו שחנ"ל שותפה לו (%2.5), אשר נועד להתקיים באוקטובר.

ליבני אמרה, כי תוצאות הקידוח ייוודעו רק בדצמבר, והאינטרס של המדינה בא על סיפוקו בהבטחת אחוז סביר (%7) מריווחי הקידוח, אם אכן יישא רווחים.

את הדרישה העלה ח"כ אופיר פינס, שגם הביע חשש מפני מונופוליזציה של הענף, עקב מעמדו של יובל רן בנפט"א, שהיא אחת המתמודדות על רכישת המניות. ליבני אמרה, כי רן התפטר מתפקידו כדירקטור בנפט"א, ובכל מקרה, כל מתמודד יצטרך לקבל אישור של הממונה על ההגבלים העיסקיים לפני שיזכה במיכרז.

יו"ר הוועדה, ח"כ אמנון רובינשטיין, העיר כי בהיותו שר האנרגיה הוא הפריט את לפידות ואת נפט"א, אולם דחה את הפרטת חנ"ל כדי שתישאר בידי הממשלה החברה שעיקר עיסוקה יהיה חיפושי נפט בישראל. ח"כ פינס אמר, כי ההחלטה על מכירת חנ"ל פירושה חיסול האפשרות של קידוחי הנפט בארץ. ליבני השיבה על כך, כי מצב הקידוחים בישראל איננו מזהיר במיוחד, וההפרטה לא תרע יותר את המצב. היא גם דחתה את טענות משתתפי המיכרז כאילו תנאי המיכרז נוקשים מדי.

ליבני מסרה לוועדה, כי כל אוצר המידע הגיאולוגי שצברה חנ"ל בתקופת קיומה נשאר בידי המדינה לשביעות רצון הממונה על הנושא במשרד התשתיות הלאומיות. «מאת צבי לביא «ליבני: אין לעכב מיכרז חנ"ל «