לנאופטיקס תקצה אופציות לדירקטורים בני גאון ודן זיסקינד

מחיר המימוש של האופציות למניות עומד על 6.75 דולרים - %35 מעל מחיר הבורסה והן ינתנו כדי לתמרץ את השניים לתרום מכישוריהם לחברה

חברת לנאופטיקס החליטה להקצות אופציות לארבעה דירקטורים שאינם בעלי עניין בחברה. הדירקטורים הם: מנכ"ל כור, בני גאון; מנהל הכספים של טבע, דן זיסקינד; הרמטכ"ל לשעבר ויו"ר המפעלים הפטרוכימיים, צבי צור; וד"ר יוסף ברנדס, אחיו של אחד ממייסדי החברה, עו"ד חנינא ברנדס.על פי התוכנית יקבלו גאון וברנדס 6,000 כתבי אופציה כל אחד, ואילו זיסקינד וצור יקבלו כל אחד 12,000 כתבי אופציה. האופציות יהיו ניתנות למימוש במחיר של 6.75 דולרים הגבוה כיום בכ-%35 ממחיר המניות של לנאופטיקס.

עד כמה שהדבר נשמע משונה, למרות שלפחות שניים מהארבעה הם מנהלים שכירים, מהעסוקים והמתוגמלים במשק, בלנאופטיקס סבורים שניתן להפיק מכישוריהם יותר באמצעות הקצאת אופציות.

מנהל הכספים של החברה, דייויד זליגמן, מסר שמטרת התוכנית הינה "לתמרץ את ארבעת הדירקטורים", שתפקידם העיקרי הוא יעוץ בנוגע לתוכניות האסטרטגיות של החברה.

לנאופטיקס מצויה כיום בתהליך של שינוי יסודי בקו המוצרים. עד לסוף 95' התבססה החברה על מרכזות תקשורת לרשתות מסוג טוקן רינג (טבעת האסימון), הנפוצות בעיקר בסביבה של מחשבים גדולים, ושמצויות בידי החברות הגדולות. בשנתיים האחרונות נכנסה לפיתוח של מוצרי תקשורת שונים לסביבת האינטרנט, בעיקר עבור ארגונים קטנים ובינוניים.

תקופת המעבר שבה מצויה לנאופטיקס גררה אותה לשנתיים של הפסדים, ואת הרבעון השלישי של 97' סיימה בהפסד של כמיליון דולר, מתוך מכירות בסך של 5.8 מיליון דולר. בעקבות התוצאות ברבעון השלישי צנחה מניית לנאופטיקס למחירי שפל הסטוריים והיא נסחרת כיום מתחת ל-5 דולרים למניה, ובמחזורי מסחר נמוכים ביותר.

לדברי זליגמן, אותות השינוי כבר ניכרים בתמהיל ההכנסות של החברה.זליגמן אמר עוד, כי לנאופטיקס ממשיכה בתוכנית הרכישה מחדש של מניותיה שבה החלה במהלך הרבעון הקודם, צעד שמטרתו להצביע על האמון של מנהלי החברה בעתידה. לדבריו גם שני המייסדים והמנהלים, אלי הרי ואלי פרוכטר, רכשו בתקופה האחרונה מניות באופן אישי בהיקף של מאות אלפי דולרים.

זליגמן הוסיף, כי תוכנית הרכישה מחדש והיקפה נשקלים מעת לעת, וכי השקעה זו אינה אמורה לבוא על חשבון המזומנים המיועדים לממן את תוכניות הפיתוח או השיווק של לנאופטיקס. «עמי גינזבורג «לנאופטיקס תקצה אופציות לדירקטורים בני גאון ודן זיסקינד «מחיר המימוש של האופציות למניות עומד על 6.75 דולרים - %35 מעל מחיר הבורסה והן ינתנו כדי לתמרץ את השניים לתרום מכישוריהם לחברה