מגדל ושו"פ, המחזיקות ב-%27 ממניות קניון רמת-אביב, מתנגדות לסגירתו בשבתות

טוענות: סגירת הקניון בשבת טעונה אישור ברוב של %75; נדרוש אסיפה כללית מיוחדת

חברות מגדל ושיכון ופיתוח מתנגדות לסגירת קניון רמת אביב בשבת, והתנגדותן עלולה לטרפד את החלטת אפריקה-ישראל לסגור את הקניון.

מגדל היא בעלת %15.5 בחברת מקרקעי מרכז, בעלת הקניון, ולשיכון ופיתוח - %11.5 בחברה. לאפריקה-ישראל רק %73 בחברת מקרקעי מרכז. ל"גלובס" נודע, כי אם ההחלטה על סגירת הקניון תאושר ברוב קולות בדירקטוריון של מקרקעי מרכז, ישקלו מגדל ושיכון ופיתוח לדרוש כינוס אסיפה כללית מיוחדת של החברה, שבה יובא הנושא לאישור. החברות טוענות, כי הקניון הוא הנכס העיקרי של החברה, ולכן סגירתו בחלק מימי המסחר טעונה אישור ברוב של %75, אותו אין, כאמור, לאפריקה-ישראל. שתי החברות מתאמות את הפעילות ביניהן בנושא זה.

דובר קבוצת מגדל אמר בתגובה: "מגדל בודקת את המשמעות הכלכלית של סגירת הקניון בשבת, ותתייעץ עם השותפים האחרים בנושא זה".

הנהלת שיכון ופיתוח אישרה ל"גלובס", כי היא מתנגדת לסגירת הקניון בשבת. החברה אומרת כי שאיפתה היא להביא את רווחי הקניון למקסימום, וסגירתו בשבת תביא לירידת דמי השכירות. החברה מאשרת כי תדרוש דיון בנושא בחברת מקרקעי מרכז.

דובר אפריקה-ישראל אמר בתגובה: "החברה תתייחס לנושא אם וכאשר יעלה לדיון".

יצויין, כי המחלוקת לגבי סגירת הקניון בשבת נוגעת רק לכ-2,000 מ"ר משטח הקניון, בהם נמצאים בתי הקולנוע ומספר מסעדות ובתי קפה. שטח הקניון כולו עומד על כ-16,000 מ"ר.

(ר' "עיתונים בארץ", עמ' 59, ו"שוק ההון") «מאת אלעזר לוין «מגדל ושו"פ, המחזיקות ב-%27 ממניות קניון רמת-אביב, מתנגדות לסגירתו בשבתות «טוענות: סגירת הקניון בשבת טעונה אישור ברוב של %75; נדרוש אסיפה כללית מיוחדת