מחלוקת על משכנתא שנתנה כלל לבקשת מכרה של הכדורגלן לשעבר שמואל רוזנטל

חברת כלל נהגה בחוסר זהירות העולה כדי רשלנות. כך טוענת מרים קנלר, שהגישה בקשה לצו מניעה זמני, שיאסור על כלל לנקוט הליכי מימוש משכנתא על דירתה במסגרת תיק הוצאה לפועל, וזאת עד למתן פסק דין.

קנלר טוענת, באמצעות עו"ד עמית מנור, כי באוקטובר 1995, סיפר לה כדורגלן העבר שמואל רוזנטל, אותו היא מכירה מזה 20 שנה, כי בכוונתו לסגור את סוכנות הביטוח שלו בלוד, ולהיכנס כשותף בסוכנות ביטוח פעילה בראשל"צ. לצורך כך נזקק ל-140 אלף דולר, והציע לה ליטול משכנתא על דירה בבעלותה בנוף-ים, הלוואה שתיפרע על ידו מדי חודש.

קנלר הסכימה. לטענתה, רוזנטל לקח אותה למחלקת המשכנתאות של כלל, לפקידה שהכיר, ושם ביקש משכנתא על הדירה. בהמשך, חתמו על סידרת טפסים, וכעבור מספר ימים התקבל השיק לפקודת קנלר. הוא הופקד בחשבון שפתחה על שמה, עם יפוי כוח לרוזנטל, אשר משך זמן קצר לאחר מכן את כל הסכום.

לדבריה, בפברואר השנה נעצר רוזנטל בגין מעורבותו בעיסקאות סמים. חודש לאחר מכן קיבלה קנלר מכתב מכלל, לפיו בחודש פברואר לא נפרע התשלום החודשי, וכי כלל מעמידה את כל סכום המשכנתא לפרעון.

קנלר טוענת, כי רוזנטל הונה אותה, שכן לא רכש שותפות בסוכנות ביטוח, אלא השתמש בכספיה למטרות אחרות. זו הסיבה לכך שהפקידה בכלל לא בדקה את הסכם הרכישה של סוכנות הביטוח, ולא נרתעה מכך שמצבו הכספי של רוזנטל לא איפשר, בתנאים רגילים, מתן משכנתא בהיקף שניתן. לטענתה, זו גם הסיבה לכך שהשיק הוצא על שמה של קנלר ולא על שם מוכרי השותפות בסוכנות הביטוח, כמקובל.

בתגובה לבקשת קנלר טוענת כלל, באמצעות עו"ד דוד אבולעפיה, כי כל טענותיה מופנות לשימוש שנעשה בפועל בכספי ההלוואה, לאחר שקיבלה את הכסף, ולאחר שלא השכילה לעשות בכסף את השימוש בו חפצה, היא באה בטרוניות כלפי כלל.

לטענת כלל, אין לקנלר אלא להלין על עצמה, על כך שהולכה שולל על ידי רוזנטל, כפי שהיא טוענת, והדבר לא נוגע לכלל, לאחר שהיא דאגה למסור לקנלר ולה בלבד, את מלוא סכום ההלוואה. לטענת כלל, הפקידה שטיפלה בקנלר, לא הכירה אותה או את רוזנטל, ולא היתה לה ידיעה על מהות העיסקה. (המרצה 10490/97). «מאת הדס מגן «מחלוקת על משכנתא שנתנה כלל לבקשת מכרה של הכדורגלן לשעבר שמואל רוזנטל «