מייסד קלאב מד, ז'ילבר טריגאנו, נטש את החברה שהקים בטריקת דלת

מפעילת כפרי הנופש הפסידה 68 מיליון דולר במחצית 97'

מפעילת כפרי הנופש חברת מועדון הים התיכון (קלאב מדיטראנה) הודיעה ביום ה' על פרישתם הבלתי צפויה של מייסד החברה, ז'ילבר טריגאנו, ושל בנו, סרז', ממועצת הפיקוח של החברה (מקבילה למועצת מנהלים), תוך ריכוז סמכויות הניהול בידי היו"ר-מנכ"ל החדש, פיליפ בורגיניון, לשעבר יו"ר חברת יורודיסני.

החילופים לוו בהשמצות הדדיות. בורגיניון תיאר את שיטות הניהול של קודמיו בתפקיד כ"חובבניות". להתבטאות זו קדמה הודעת ההתפטרות המפתיעה של טריגאנו ושל בנו סרז', שכיהן עד השנה כמנכ"ל החברה.

טריגאנו האב אמר בישיבת בעלי המניות כי "לא נותר מקום לטריגאנו בבית זה. אינני יודע אם זה יהפוך למועדון מיקי מאוס... אבל זה לא המועדון שלי יותר. יש עכשיו צוות ניהול חדש, עם שיטות משלו, שאינן זהות לאלו שלי."

בישיבה דווח כי החברה תציג במחצית הראשונה של השנה, שהסתיימה ב-30 באפריל, הפסד של 413 מיליון פרנק (68 מיליון דולר) לעומת תחזיות אנליסטים לרווח של 88 מיליון פרנק, בדומה לרווח שהציגה החברה בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח התפעולי לפני הפרשות לסעיפים מיוחדים עלה ל-222 מיליון פרנק לעומת 166 בחצי הראשון של 96'. לאחר הפרשות הסתכם הרווח התפעולי ב-84 מיליון פרנק. החברה דיווחה על הוצאה של 630 מיליון פרנק, כולל מחיקת הוצאה על רכישת שטח בצרפת, פיתוח תוכנה והורדת ערכם של כמה כפרי נופש.

בורגיניון, שזכה למוניטין על הבראת פארק השעשועים יורודיסני, החליף את סרז' טריגאנו בתפקיד המנכ"ל בפברואר האחרון. המשימה העיקרית שהוטלה עליו היתה להבריא את החברה, שרשמה הפסד של 743 מיליון פרנק ב-96'. עזיבת טריגאנו האב, שייסד את החברה לפני 40 שנה יחד עם ז'ראר בליץ, מסמלת למעשה את השלמת ההשתלטות של בורגיניון על מרכזי הכוח בחברה. «בלומברג, פאריס «מייסד קלאב מד, ז'ילבר טריגאנו, נטש את החברה שהקים בטריקת דלת «מפעילת כפרי הנופש הפסידה 68 מיליון דולר במחצית 97'