מילוא יתמודד על ראשות הממשלה; יפרוש מעיריית ת"א

ההחלטה - תוצאה של צינזור הופעת להקת בת-שבע במופע "פעמוני היובל"* היא הוקדמה, כדי לאפשר למועמדים לראשות העיר לשנות כתובתם* במפלגת העבודה ובמרצ הובע חשש מפיצול קולות

ראש עיריית ת"א, רוני מילוא, הטיל לפני הצהריים "פצצה פוליטית", כאשר הודיע על התמודדותו על ראשות הממשלה, מול בנימין נתניהו ואהוד ברק. מילוא גם הודיע על פרישתו מראשות העיר ב-10 בנובמבר.

מילוא נימק את החלטתו בצנזורה הדתית, לדבריו, על הופעת להקת בת-שבע במופע "פעמוני היובל" ביום העצמאות. לדבריו, צינזור המופע גרם לו ל"שבר אישי", ובדעתו להתמודד על ראשות הממשלה במפלגת מרכז, שתנסה לגשר על הפערים בחברה הישראלית.

הוא הדגיש, כי על פי מצע מפלגת המרכז שהוא יעמוד בראשה, לא תהיה כפייה וכל אדם יוכל לחיות במדינת ישראל בשנות האלפיים על פי אמונתו, כפי שקורה כיום, לדעתו, בת"א, כאשר דתיים, חילוניים ובני לאומים שונים חיים ביחד, תוך שמירה על חופש הבחירה של כל אזרח.

מילוא ציין שהוא החליט להודיע היום על החלטתו, כדי לאפשר למועמדים פוטנציאליים שחששו להתמודד מולו על ראשות העיר, לשנות את כתובת מגוריהם עד יום ראשון, היום האחרון בו ניתן יהיה לשנות את כתובת המגורים ולהתמודד על ראשות עיריית ת"א.

הוא סירב להשיב על שאלות לגבי שיתוף פעולה אפשרי עם דן מרידור ואהוד אולמרט, אבל הודיע שבכוונתו לפנות לאישי משק וציבור ידועים ולצרף אותם למפלגתו החדשה. מרידור ואולמרט סירבו להגיב על הודעת מילוא.

הודעתו של מילוא חוללה "רעידת אדמה" במערכת הפוליטית. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, השוהה בלונדון (ראה ידיעה נפרדת) סירב תחילה להגיב על הודעת מילוא, ומקורביו הודיעו שהוא ימסור את תגובתו בשעות הערב. כמה מאנשי פמליית נתניהו הגיבו בחיוכים ואף בגיחוכים, והעריכו שמילוא יביא לפיצול קולות בשמאל ויחזק את נתניהו.

הם ציינו שלדעתם, רוני מילוא עשה טעות פוליטית קשה מבחינתו.

יו"ר הנהלת הקואליציה, ח"כ מאיר שטרית, הגדיר את צעדו של מילוא "הימור על כל הקופה". שטרית ציין, שכאשר מילוא יהיה אזרח מן השורה ולא ראש עיר, הוא עלול להידחק לשוליים, עד הבחירות לראשות הממשלה, שככל הנראה יתקיימו בעוד שנתיים, שזו תקופה ארוכה ביותר בפוליטיקה.

שר הבריאות, יהושע מצא, גילה, כי כחצי שעה לפני הודעתו של מילוא, הוא שוחח איתו בטלפון. לדעתו, מילוא פעל בחוסר ברירה, כיוון שהליכוד לא הודיע פומבית שהוא תומך בו לראשות העיר.

ח"כ עוזי ברעם הביע השתוממות על הודעת מילוא שהוא מתמודד בראשות מפלגה, כאשר הוא עדיין לא נבחר מטעמה.

לדעתו, צעדו של מילוא צריך להדאיג את מפלגת העבודה ועליה לעמוד על המשמר.

גם ח"כ יוסי שריד הביע דאגה מצעדו של מילוא, והזהיר שצעד זה עלול להביא לפיצול במחנה החילוני המתון ולהביא להשארת שלטונם של נתניהו והחרדים.

לעומתו, הביע ח"כ אמנון רובינשטיין סיפוק מהודעת מילוא, שלדעתו, מאס בליכוד ובברית עם החרדים.

ראש המפד"ל בת"א, שמריהו בן-צור, הגיב על הודעת מילוא ב"ברוך שפטרנו" והביע סיפוק מהסתלקותו מניהול העיר.

ח"כ מודי זנדברג מצומת בירך את מילוא, וגם ח"כ רומן ברונפמן הביע את סיפוקו מהחלטת מילוא להקים מפלגת מרכז שתתמודד על ראשות הממשלה.

גורם בכיר במפלגת העבודה בת"א העריך שלמעשה, אהוד ברק דחף את מילוא להתמודד בראשות מפלגת מרכז לראשות הממשלה, לאחר שהודיע, למעשה, על ביטול ההסכם שבו התחייבה מפלגת העבודה לתמוך במילוא לראשות העיר. "כבר כמה חודשים הזהרנו את צמרת מפלגת העבודה שכדאי להריץ אותו לראשות העיר וע"י כך לסנדל אותו מהתמודדות על ראשות הממשלה, אבל לא האמינו לנו", הוא ציין. « «מילוא יתמודד על ראשות הממשלה; יפרוש מעיריית ת"א « ההחלטה - תוצאה של צינזור הופעת להקת בת-שבע במופע "פעמוני היובל"* היא הוקדמה, כדי לאפשר למועמדים לראשות העיר לשנות כתובתם* במפלגת העבודה ובמרצ הובע חשש מפיצול קולות