מלונות הכשרת הישוב התקשרה עם רשת הווארד ג'ונסון מקבוצת HFS

מ.נ.י תוכל להעניק את שם הרשת לבתי מלון בישראל, באוטונומיה, ובמזה"ת

מלונות הכשרת הישוב התקשרה עם רשת המלונות הווארד ג'ונסון מקבוצת HFS. כך נודע ל"גלובס". דירקטוריון מלונות הכשרת הישוב אישר אתמול (ג') עקרונית התקשרות עם רשת המלונות. הודעה על כך הועברה היום לבורסה, אך לא צויין בה שמה של הרשת.

לפי ההסכם, ישאו מלונות הכשרת הישוב את שם המותג של הרשת, והחברה תהיה רשאית להעניק באופן בלעדי את שם המותג של הרשת לבתי מלון נוספים בישראל, בשטחי האוטונומיה, ובמספר מדינות באגן הים התיכון.

יו"ר מלונות הכשרת הישוב, שלמה גרופמן, סירב למסור את זהות הרשת, אך מסר שמדובר ברשת אמריקנית איתה ייחתם הסכם ל-20 שנה. לדבריו, הכשרת הישוב מתכוונת להיכנס לניהול מלונות נוספים, גם כאלה שאינם בבעלותה.

מלונות הכשרת הישוב (רשת מ.נ.י) כוללת 4 בתי מלון, שניים מהם - נפטון באילת וגלי כנרת בטבריה - מדורגים ב-5 כוכבים. עוד ברשת מלון גלי אילת באילת, ומלון רימונעים בצפת. סך הכל, כוללת הרשת 584 חדרים.

בחודשים ינואר-ספטמבר 96' הגיע מחזור ההכנסות בחברה ל-154 מיליון שקל, והרווח הנקי ל-4 מיליון שקל, לעומת מחזור של 145 מיליון שקל והפסד של 180 אלף שקל בתקופה המקבילה.

רשת הווארד ג'ונסון פועלת במספר מותגים, החל מרמת מוטל עממי ועד מלונות ברמת 4 כוכבים, הקרויים הווארד ג'ונסון פלאזה. לאחרונה החלו לשווק מותג עממי חדש הנקרא אקספרס. הרשת פועלת בארה"ב, קנדה, מקסיקו ודרום אמריקה וכוללת כ-550 מלונות, רובם עממיים. הרשת לא פועלת באירופה.

רשת הווארד ג'ונסון כבר ניסתה לחדור לארץ. בשנת 94' העניקה הרשת זיכיון בארץ לחברת אודה ולרפי פרבר, יחד עם זכיון לרשת דייז אין, גם היא מקבוצת HFS. לאחר כשנה, ביטלה הרשת את הזיכיון שניתן לאודה, שנשארה עם זיכיון לדייז אין.

נשיא HFS בנושא פיתוח עסקים מחוץ לארה"ב, אריק פפר, ניסה מאז לעניין גורמים נוספים לקחת את הזיכיון, וניהל מגעים רבים מאוד בארץ.

יצויין, כי מאז שנכנס גרופמן לתפקידו בהכשרת הישוב, העריכו בענף כי הוא ינסה להביא אל הרשת מותג בינלאומי. זאת, מאחר שלרשתות מלונות בישראל קשה לפעול ללא גיבוי של רשת מלונות ומערכת הזמנות בינלאומית. «מאת אביבה קרול «מלונות הכשרת הישוב התקשרה עם רשת הווארד ג'ונסון מקבוצת HFS «מ.נ.י תוכל להעניק את שם הרשת לבתי מלון בישראל, באוטונומיה, ובמזה"ת