מנהל קלאב-מד אכזיב: המועדון נסגר עקב חששות העובדים הזרים

במועדון מכחישים, כי הסגירה נובעת גם מירידה מתמשכת בתפוסה

מועדון קלאב-מד באכזיב נסגר היום (א'), לאחר שהעובדים הזרים במקום החליטו לעזוב את עבודתם בגלל חששותיהם מירי הקטיושות. המועדון באכזיב נפתח השנה ב-10 ביוני, ואמור היה להיסגר עם תום העונה, בתחילת אוקטובר.

מנהל המועדון באכזיב, פיליפ אברהם, אמר בסוף השבוע, כי מדובר בהחלטה מסיבות בטחוניות, לא של ההנהלה בפריז או בתל-אביב, אלא של העובדים ובני משפחותיהם, שלא מסוגלים לספק בידור והנאה במצב מתוח.

למרות ההחלטה הדרמטית נעדר מנהל קלאב-מד בארץ, ז'קי אמזלג, ממשרדו, עקב חופשה בים התיכון. מהנהלת קלאב-מד בארץ, לפיכך, לא ניתן היה לקבל כל תגובה רשמית.

היום (א') פונו הנופשים ששהו במקום בסוף השבוע. מקלאב-מד נמסר כי האורחים שאמורים היו להגיע היום, קיבלו הודעה ביום ו', והוצע להם החזר מלא או חופשה חלופית בקלאב-מד באילת ללא תוספת מחיר. יתר המזמינים למועדים מאוחרים יותר יוכלו לבטל את הזמנתם, או להעבירה לאילת עם תוספת מחיר.

בקלאב-מד באכזיב כ-600 מיטות ב-260 "קאזות". במקום עובדים 65 עובדים זרים, ו-20 עובדים ישראליים.

בענף נטען היום (א') כי קלאב-מד סובל מירידה מתמשכת בתפוסה, והסגירה המוקדמת של המקום הועילה לחברה. מקלאב-מד נמסר, כי במשך העונה נרשמה תפוסה של כ-%80, אם כי "כאשר היו קטיושות בגליל, היו עזיבות גם אצלנו, אולי אף בהיקף גדול יותר, בגלל נסיון העבר הקשה". כזכור, ביוני 95' פגעה קטיושה במועדון. הטבח הצרפתי, דוד מארץ', נהרג, ונפצעו 8 נופשים.

עם פרסום הידיעות על סגירתו הצפויה של המועדון, החלו ראשי משרד התיירות לפעול על מנת למנוע סגירתו, למרות שהמועדון משמש ברובו הגדול לישראלים, ואינו יעד מובהק של תיירות נכנסת, שהיא עניינו הישיר של המשרד.

בתשובה לשאלה מדוע משרד התיירות מתערב, אמר מנכ"ל המשרד, דוד ליטבק, כי "קלאב מד נחשב עוגן תיירותי בכל מדינה, והוא בעל מוניטין בינלאומי. סגירת המועדון בארץ לא תורמת לנו תדמיתית בתקופה שאנחנו חשופים בצריח".

לדבריו, "הצענו שיגוייסו מדריכים ישראליים מאילת או מאתרים אחרים של המועדון, שבהן ניתן למצוא עובדים ישראליים, והיתה גם נכונות של אנשי מקצוע ישראליים להגיע במקום אנשי המקצוע שעוזבים. נתנו להם תחושה שנעשה כל מה שנדרש על מנת לסייע להמשיך להפעיל את המקום בחמשת השבועות שנותרו, אבל זה לא עזר".

יצויין כי קלאב מדיטרנה העולמי סובל מהפסדים גדולים. מראשית השנה ועד 30 באפריל נרשם לחברה הפסד של 413 מיליון פרנק (68 מיליון דולר), לעומת תחזיות אנליסטים לרווח של 88 מיליון פרנק, בדומה לרווח שהציגה החברה בתקופה המקבילה אשתקד.

לפני מספר שבועות, ב-20 ביולי, אף הודיעה הנהלת החברה בפריז על פרישתם הבלתי צפויה של מייסד החברה, ז'ילבר טריגאנו, ושל בנו, סרז', ממועצת הפיקוח של החברה (מקבילה למועצת מנהלים), תוך ריכוז סמכויות הניהול בידי היו"ר-מנכ"ל החדש, פיליפ בורגיניון, לשעבר יו"ר חברת יורודיסני. «מאת אביבה קרול «מנהל קלאב-מד אכזיב: המועדון נסגר עקב חששות העובדים הזרים «במועדון מכחישים, כי הסגירה נובעת גם מירידה מתמשכת בתפוסה