מנכ"ל אינטרביוטי פורש מניהול החברה

בעקבות הגדלת חלקו של קונצרן לוריאל בקבוצת אינטרביוטי, יפרוש מנכ"ל החברה, משה בז'ז'ינסקי * החברה נכנסת גם לשוק מוצרי השיער למיספרות * מחזור המכירות של אינטרביוטי - כ-100 מיליון שקל בשנה

יו"ר מועצת המנהלים של קבוצת אינטרביוטי קוסמטיקס, גד פרופר, הודיע היום כי במסגרת הגדלת חלקו של קונצרן התמרוקים לוריאל באינטרביוטי, והרחבת פעילותה, ימונה במהלך 1997, נציג מטעם לוריאל פאריז כמנכ"ל אינטרביוטי בארץ. בהמשך למהלך זה, יפרוש מניהול החברה המנכ"ל הנוכחי, משה בז'ז'ינסקי, וישמש כיועץ.

לתפקיד המנכ"ל ימונה מארק קורסיה, המשמש היום כמנהל אזור דרום אירופה בחטיבת מוצרי היוקרה של לוריאל. לפני כן שימש קורסיה כמנהל לוריאל בוונצואלה ובספרד. קורסיה יחל בתפקידו באפריל 97'. עד אז, תיערך חפיפה בינו לבין בז'ז'ינסקי.

גד פרופר: "המהלך טוב לחברה. בחברה רב לאומית, מסתכלים על החברה בדרך קצת אחרת. מעבירים אנשים מתפקיד לתפקיד וממדינה למדינה. הם רואים בישראל שוק שרוצים לפתח אותו. רוצים לראות בנו קרש קפיצה למזרח התיכון ודרום אירופה. לפני שבועיים התווסף לנו כל תחום מוצרי השיער למספרות, שלא היה בידינו.

"אנחנו בוחנים היום יחד עם לוריאל ייצור עבור מדינות מסוימות בדרום אירופה. הרחבנו את המפעל במגדל העמק בהשקעה גדולה, ומיעדים ייצור לחו"ל: מוצרי אלסב, פלניטוד ומוצרי נייטשר סי ביוטי מים-המלח, ישווקו במדינות מסוימות ע"י מערכות של לוריאל".

בנובמבר 1996 הגדילה לוריאל את אחזקותיה באינטרביוטי ל-%74. זאת, לאחר שהחלה את מעורבותה בחברה באמצע 1994, אז רכשה %30 ממניות אינטרביוטי. ב-1996 רכשה את השליטה והגיעה לאחזקות של %65.5 באינטרביוטי. שאר המניות מוחזקות בידי משפחות פרופר, נוסן וקליין. לא מן הנמנע שהחברה תגדיל עוד את אחזקותיה בחברה.

בז'ז'ינסקי החל דרכו באינטרביוטי בשנת 1983 כמנהל שיווק של הלנה רובינשטיין, וב-1991 הפך למנכ"ל הקבוצה. בז'ז'ינסקי: "בהדרגה הפכנו לקבוצת הקוסמטיקה הגדולה בארץ. כשלוריאל נכנסה כשותפה בחברה, שקלנו מהלך של הנפקה. אפילו הכנו תשקיף. בגלל מצב השוק, אי אפשר היה להנפיק, ואז רכשה לוריאל את השליטה בחברה".

בז'ז'ינסקי רואה בהחלפתו במנכ"ל מטעם לוריאל חלק מתהליך קבוע של חברות רב-לאומיות, להכניס מנכ"ל משלהן. בז'ז'ינסקי: "לוריאל עושים את זה בדרך כלל מוקדם יותר. את המהלך הנוכחי הם ביצעו בצורה מסודרת, בתאום איתי. אני אשאר כיועץ, ואעזור למנכ"ל החדש בהיקלטות. המטרה שלי היא לעבור ולהשתלב בעסקים פרטיים. במקביל, נבחנת אפשרות של תפקיד במסגרת לוריאל בחו"ל. בסוף התהליך אקבל החלטה".

מחזור המכירות של לוריאל העולמית הסתכם ב-11 מיליארד דולר ב-96', ונתח הפעילות שלה כ-%12 משוק הקוסמטיקה העולמי.

מחזור המכירות של אינטרביוטי עומד על כ-100 מיליון שקל בשנה. בין המותגים המשווקים על ידה: פלניטוד, הלנה רובינשטיין, לנקום, אלסב, סטודיו ליין, קשארל, ראלף לורן, פאלומה פיקאסו ווישי. כניסתה של לוריאל לארץ איפשרה הכנסת מותגים בינלאומיים ידועים, וגרמה להפיכתה של החברה לקבוצה משמעותית ואגרסיבית בשוק התמרוקים בארץ, שגרמה גם לשינויים בשיווק מוצרי החברות המתחרות.

כחלק ממדיניות לוריאל בעולם, החלו לעבוד באינטרביוטי בעלי תפקידים מחו"ל כמנהלי מותג ומנהלי שיווק. «זהבה דברת «מנכ"ל אינטרביוטי פורש מניהול החברה «בעקבות הגדלת חלקו של קונצרן לוריאל בקבוצת אינטרביוטי, יפרוש מנכ"ל החברה, משה בז'ז'ינסקי * החברה נכנסת גם לשוק מוצרי השיער למיספרות * מחזור המכירות של אינטרביוטי - כ-100 מיליון שקל בשנה