מנכ"ל בזק בודק מחדש האפשרות לתבוע את תדיראן וטלרד בטענה לתשלומי יתר

התשלומים העודפים, בהיקף 15 מיליון דולר, שולמו בשנים 1989-1988 ונחשפו בידי מבקרת המדינה

מנכ"ל בזק, עמי אראל, ביטל בשבוע שעבר החלטה קודמת שלו, לאמץ את המלצת היועצת המשפטית של החברה, עו"ד אסתר שטרנבך, שלא להגיש תביעה נגד תדיראן תקשורת וטלרד, על כספים שגבו מבזק בשנים 1989-1988, ואשר לפי דו"ח מבקרת המדינה שולמו ללא סיבה.

אראל ביטל את ההחלטה בעקבות הפרסום ב"גלובס", על הסכם שיתוף הפעולה בין תדיראן תקשורת וטלרד ותיאום המחירים מול בזק. למחרת הפרסום, פשטו שבעה צוותים של הרשות להגבלים עסקיים על משרדי כור, תדיראן, תדיראן תקשורת וטלרד, והחרימו מאות מסמכים.

לפי ממצאי דו"ח מבקרת המדינה שפורסם בשנה שעברה, גדלה עלות המרכזות שהוזמנו ב-1988 ב-3.5 מיליון דולר, ואילו ב-1989 גדלה עלותן ב-11.4 מיליון דולר, וזאת ללא הצדקה. שטרנבך התבקשה לבדוק אפשרות לתבוע את תדיראן תקשורת וטלרד בסכום של 14.9 מיליון דולר, אולם המליצה שלא לעשות זאת, כנראה בשל הזמן הרב שעבר. אראל החליט לבדוק את הנושא מחדש, במסגרת הבדיקה עליה הורה הדירקטוריון בשבוע שעבר.

ל"גלובס" נודע, כי אראל ביקש משטנרבך וממבקר הפנים של החברה, צבי שפירא, להעביר אליו את כל הדו"חות והחומר הנוסף הקיים בחברה, והקשור ליחסיה עם טלרד ותדיראן תקשורת, כדי ללמוד לעומק את הנושא. דוברת בזק מסרה, כי לאחר לימוד החומר, ימנה אראל ועדת בדיקה שתכלול גורמים מתוך החברה וגורמים חיצוניים. תוכנית עבודת הוועדה תוצג בפני הדירקטוריון.

יצויין, כי אראל עצמו שימש עד 1985 כמנהל השיווק של טלרד, ומכר לבזק את המרכזיות הדיגיטליות הראשונות. עם פרסום מסמך שיתוף הפעולה מ-1987 אמר אראל, כי בתקופתו לא היה תיאום בין שתי החברות. «מאת אפי לנדאו «מנכ"ל בזק בודק מחדש האפשרות לתבוע את תדיראן וטלרד בטענה לתשלומי יתר «התשלומים העודפים, בהיקף 15 מיליון דולר, שולמו בשנים 1989-1988 ונחשפו בידי מבקרת המדינה