מנכ"ל כנפי העמק לשעבר, משה מנחמי, תובע מן החברה 373 אלף שקל

לאופר שירותי תעופה תובעת מישראייר 432 אלף שקל

בית הדין האיזורי לעבודה בנצרת הטיל בשבוע שעבר עיקול זמני עד לסך של 373 אלף שקל על כספיה של חברת ישראייר (כנפי העמק לשעבר. העיקול הוטל לבקשתו של מנכ"ל החברה לשעבר, משה מנחמי, אשר הגיש תביעה נגד החברה.

מנחמי היה מקים ומנכ"ל חברת כנפי-העמק החל מ-1994 במשך כשנתיים וחצי, והחזיק %33 ממניותיה. בהמשך ירדו אחזקותיו ל-%15, ובשנת 1996 מכר את מניותיו לקבוצת אכטמן. לטענתו, קיבל מן החברה משכורת, ביטוח מנהלים, הפרשות לקרן השתלמות, כיסוי הוצאות רכב, החזר הוצאות טלפון, מימון סקר מנהלים אחת לשנה, וחופשה שנתית בתשלום.

מנחמי תובע 517 אלף שקל, בצירוף פיצויי הלנת שכר, פיצויי הלנת פיצויי פיטורין, ולחילופין הפרשי הצמדה וריבית עד למועד התשלום בפועל. מהסכום הזה קיצץ מנחמי 144 אלף שקל על חובותיו לישראייר ולהורן את ליבוביץ, בעלת החברה כיום, ובסך הכל הוא טוען, כי החברה חייבת לו 373 אלף שקל, בתוספת הפרשי הצמדה וריבית עד למועד התשלום.

בסוף השבוע הגישה חברת לאופר שירותי תעופה תביעה בהיקף 423 אלף שקל נגד ישראייר, בגין חובות שהיא חייבת לה לטענתה על שירותי קרקע. החברות חתמו ב-1994 על הסכם למתן שירותים אלה, תמורת 220 דולר לכל מטוס, סכום שהופחת בהמשך ל-100 דולר למטוס. לאופר טוענת, כי "לאורך תקופת ההתקשרות לקה מוסר התשלומים של ישראייר בחסר, ובאופן שיטתי היא לא עמדה בתנאי האשראי".

לדבריה, החברות סיכמו ב-1996, עם קליטת המטוסים החדשים, כי התשלום עבור השירותים למטוסים הישנים יופחת ל-50 דולר, ועבור החדשים ייגבו 150 דולר, אולם לא נחתם הסכם מסודר על כך. לאופר המשיכה לחייב את ישראייר ב-100 דולר למטוס, וגבתה 156 דולר למטוסים החדשים, ולטענתה לישראייר לא היו השגות על כך.

"בחודש אוקטובר 1996", טוענת לאופר, "היא (ישראייר) טענה, ללא בסיס ובסתירה לסיכום, כי עד שלא ייחתם ההסכם השני, מחיר שירותי הקרקע יהיה 50 דולר לכל טיסה, ללא הבדל בין המטוסים הישנים והחדשים. חובות ישראייר הצטברו, תוך הפרת ההסכם הראשון החתום, והיא אף טענה, כי אינה חייבת כל סכום עד לספטמבר 1996".

טרם הוגשו כתבי הגנה. «מאת דרור מרום «מנכ"ל כנפי העמק לשעבר, משה מנחמי, תובע מן החברה 373 אלף שקל «לאופר שירותי תעופה תובעת מישראייר 432 אלף שקל