מקורב של נתניהו הגיש חשבון של 300 אלף דולר לעמותת חגיגות היובל

ראשי העמותה הציבורית לחגיגות ה-50 למדינה מסרבים לאשר חשבון הוצאות בסך 300 אלף דולר, שהגיש להם המיליונר היהודי מרב אדלסון, האחראי על אירועי היובל בתפוצות. אדלסון הוא מקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. ראשי העמותה טוענים כי ההוצאות של אדלסון אינן קשורות ישירות לאירועי ה-50. מרב אדלסון. "שילם מכיסו הפרטי"

לפני מספר חודשים מינה נתניהו את אדלסון, מפיק הוליוודי ואחד מתורמיו של נתניהו, לתפקיד האחראי על חגיגות ה-50 בתפוצות. השר הממונה על חגיגות היובל, משה קצב, ויו"ר העמותה הציבורית לשעבר, יוסי פלד, לא היו בסוד המינוי.

לאדלסון אושר תקציב בסך שלושה מיליון דולר לארגן אירועים בחו"ל לציון חגיגות היובל. זמן מה לאחר מינויו התקבל במשרדי העמותה הציבורית חשבון של אדלסון על סך כ-300 אלף דולר.

ראש העמותה פלד סירב לאשר את החשבון. "מוסרית לא יכולתי לחתום על חשבון של כמה מאות אלפי דולרים, שהתכנים שלו לא נראו לי קשורים ישירות לאירועי ה-50. היו שם הוצאות של מלון, הוצאות משרדיות, הוצאות של טיסות וכלי-רכב", אמר אמש יוסי פלד בראיון לערוץ 2. על-פי הדיווח, גם היו"ר החדש של העמותה, השר לשעבר יצחק מודעי, קיבל לידו את חשבון ההוצאות של אדלסון, וגם הוא מסרב לאשרו.

מקורביו של אדלסון מסרו בתגובה לערוץ 2, כי לצורך החגיגות פתח אדלסון משרדים, שכר מפיקה, ושילם על כך מכיסו הפרטי. מלשכת רה"מ נמסר בתגובה, כי לעמותת שנות ה-50 יש מנגנון פיקוח וביקורת, שצריך לבדוק כל חשבון שהוגש לו, ולאשרו על-פי הנוהל והחוק. « ידיעות אחרונות«מקורב של נתניהו הגיש חשבון של 300 אלף דולר לעמותת חגיגות היובל «