משקיעים זרים רכשו את בית החולים הצרפתי ביפו תמורת 7-5 מיליון דולר

עיסקה ראשונה מסוגה ביפו * המשקיעים יבנו במקום בית מלון יוקרתי

קבוצת משקיעים זרים רכשה לפני ימים אחדים את בית החולים הצרפתי ביפו, ממסדר האחיות סן ג'וזף. בכוונת המשקיעים להקים במקום בית מלון יוקרתי. ההערכה היא, כי שווי העיסקה נע בין 5 ל-7 מיליון דולר.

מתחם בית החולים ממוקם בפינת רחוב יפת, בכניסה ליפו העתיקה, סמוך לפרוייקט גבעת אנדרומדה, ונחשב לאחד המתחמים היפים ביותר ביפו. זוהי עיסקה ראשונה מסוגה להקמת מלון יוקרתי ביפו.

בשנתיים האחרונות, למרות הפעילות האינטנסיבית של המדינה בפרוייקט שיקום והתחדשות יפו, לא בוצעו ביפו עיסקאות בהיקף זה. יחד עם זאת, פעילות המדינה בפרוייקט השיקום שימשה ככל הנראה תמריץ לביצוע העיסקה. זאת גם הפעם הראשונה בשנים האחרונות בה נמכר נכס של הכנסיה למשקיעים חיצוניים.

בכוונת היזמים לשקם ולשפץ את המבנים הקיימים במתחם, בתוכם ייבנו חדרי המלון. בנוסף מתכננים היזמים להגדיל את אחוזי הבנייה במתחם. ההערכה היא כי עיריית תל אביב תקל על המשקיעים בהשגת האישורים המתאימים, לשיקום המבנים ולבנייה. זאת, לאור התבטאויות קודמות של בכירים בעירית תל אביב, לפיהן יעודדו עיסקאות שנועדו לשימור ביפו ולהכנסת בתי מלון יוקרתיים לעיר.

בשנים האחרונות ניהל מסדר האחיות סן-ג'וזף מו"מ עם חברות ומשקיעים רבים שהיו מעוניינים ברכישת הנכס. המסדר מיוצג על ידי עו"ד ישי ביינרט ממשרד סוכובולסקי. המשקיעים מיוצגים על ידי עורכי הדין אורי חפץ ושלומית לנדאו בן-דוד. עורכי הדין סירבו למסור פרטים על זהות המשקיעים ומחיר הנכס. «מאת נעה ווסרמן «משקיעים זרים רכשו את בית החולים הצרפתי ביפו תמורת 7-5 מיליון דולר «עיסקה ראשונה מסוגה ביפו * המשקיעים יבנו במקום בית מלון יוקרתי