משקיעים יהודיים מלוס אנג'לס במו"מ לרכישת כמחצית ממרכז הקונגרסים ומלון הילטון בחיפה

בהשקעה של כ-80-70 מיליון ד' * עופר ממשיך לנהל מו"מ לגבי רכישת חלק מהפרוייקט

קבוצת משקיעים יהודיים מלוס אנג'לס, בראשות יונס נזריאן, מתעניינת ברכישת כמחצית מהבעלות בפרוייקט מרכז הקונגרסים הבינלאומי ומלון הילטון בדרום חיפה. כך נודע ל"גלובס". הקומפלקס נמצא כיום בבעלות מלאה של החברה הכלכלית העירונית של חיפה, וההשקעה בפרוייקט נאמדת בכ80-70 מיליון דולר.

נזריאן שהה בימים האחרונים בביקור חשאי בארץ, ובין היתר היה אורחו של ראש עיריית חיפה, עמרם מצנע. נזריאן נפגש עם אנשי החברה הכלכלית והחל עימם במגעים ראשוניים. יצויין, כי נזריאן החליט באחרונה להיכנס להשקעות נדל"ן גדולות בישראל.

כפי שפורסם ב"גלובס", מוביל נזריאן במיכרז של עיריית חיפה להקמת פרוייקט כיכר האודיטוריום במרכז הכרמל, בהשקעה של כ-30-20 מיליון דולר. נזריאן הוא ממוצא איראני, ומאחוריו עומדים משקיעים יהודיים נוספים, שזהותם נשמרת בסוד. לפי הערכות, קבוצה שתרכוש כמחצית מהקומפלקס תידרש להעביר יותר מעשרה מיליון דולר, מעבר להתחייבותה להשתתף באופן שווה בהשקעות שנותרו בקומפלקס.

יצויין, כי מרכז הקונגרסים הבינלאומי הושלם ברובו, וכבר הושקעו בו מעל 30 מיליון דולר על ידי החברה הכלכלית העירונית. טרם הוחל בבניית מלון הילטון הסמוך. הקומפלקס כולו כולל 50 אלף מ"ר. החברה הכלכלית קיבלה החלטה, לפיה בכל מקרה יבוצע הפרוייקט במלואו על-ידה, כיזמית, גם אם לא יסוכם המו"מ עם שותף פוטנציאלי כלשהו.

בתוך כך נודע, כי החברה הכלכלית ממשיכה לנהל מו"מ לגבי הפרויקט עם יולי עופר. עופר אמר ל"גלובס": "אני עדיין מתעניין בפרוייקט, ועדיין מקיים מגעים". עופר החליט בשנתיים האחרונות להגביר את השקעותיו באזור חיפה.

מנכ"ל החברה הכלכלית של חיפה, אבי גולדנברג, מסר בתגובה כי החברה אינה מוסרת פרטים לגבי נושאים הנתונים במו"מ. «מאת דוד חיון «משקיעים יהודיים מלוס אנג'לס במו"מ לרכישת כמחצית ממרכז הקונגרסים ומלון הילטון בחיפה «בהשקעה של כ-80-70 מיליון ד' * עופר ממשיך לנהל מו"מ לגבי רכישת חלק מהפרוייקט