משרד הביטחון הסכים לאיכלוס מיידי של 3,500 יח"ד בשטחים ובניית אלפי נוספות

הסיכום - בפגישות בין אנשי המשרד לבין ראשי תנועות מן הימין * מסר מלשכת ראש הממשלה: הבנייה לא תוקפא

מבצע להרחבת ההתנחלויות בשטחים, סוכם השבוע בין אנשי משרד הביטחון וראשי תנועות ימין. בפגישות השתתפו גם אנשי המינהל האזרחי וקציני משטרה בכירים.

ל"גלובס" נודע, כי התוכנית כוללת איכלוס מיידי של 3,500 יח"ד, בעיקר באריאל, עמנואל, אלפי מנשה, צופית וקרני שומרון. התוכנית כוללת גם בנייה של אלפי יחידות דיור ביישובים אלה בתוך זמן קצר, והרחבת שטחי השיפוט של אריאל ועמנואל.

במסגרת תוכנית זו, נפגשו ראשי תנועות חוץ-פרלמטריות מהימין עם יזמים, אשר מתכוונים לבצע את הבנייה. בין היתר השתתפו בפגישות אנשי תנועת "זו ארצנו" ואנשי תנועת "בראשית". ל"גלובס" נודע, כי בין היזמים המתכוונים לבצע את הבנייה נמצאת קבוצת לידר, אשר תבנה ביישוב צופים. בחלק מהמקומות קיימות תוכניות לבנייה, המאושרות על ידי שר הבטחון, יצחק מרדכי.

ראש מועצת עמנואל, הרב שמואל לנזא, מראשי תנועת "בראשית", אישר ל"גלובס" את קיומן של הפגישות ואת קיומו של הסיכום עם אנשי מערכת הביטחון. הוא הוסיף, כי מתוכננת הגדלה משמעותית של שטח השיפוט של עמנואל. לדבריו, "בשל המצב הבטחוני אשר התפתח, נראה, כי יש לקבוע באופן חד-צדדי את קווי השטח להסדר הקבע עם הפלשתינאים".

יועץ התקשורת של משרד הביטחון, אבי בניהו, מסר בתגובה: "דיונים בנושאים אלה מתקיימים באופן שוטף עם כל גורמי ההתיישבות. דנים בהם על אפשרויות פיתוח, חיזוק, התארגנות, פתרון בעיות, ביטחוניות והתישבותיות, בהתאם למדיניות הממשלה והחלטותיה". «מאת נעה ווסרמן «משרד הביטחון הסכים לאיכלוס מיידי של 3,500 יח"ד בשטחים ובניית אלפי נוספות «הסיכום - בפגישות בין אנשי המשרד לבין ראשי תנועות מן הימין * מסר מלשכת ראש הממשלה: הבנייה לא תוקפא