משרד השיכון מתכנן בנייה ציבורית ל-1,000 דירות לערבים בירושלים

במסגרת כללי פרוייקט מחיר למשתכן

משרד השיכון מתכנן בנייה ציבורית בהיקף של 1,000 דירות לערבים בשכונות בירושלים. הכוונה לבנייה של דירות קטנות על קרקעות מדינה, במסגרת הכללים של פרוייקט מחיר למשתכן. חידוש פרוייקט זה יבוא לדיון בישיבת ממשלה בקרוב.

על פי התוכנית, הדירות ייבנו על ידי קבלנים, אשר יתחייבו במיכרזים על המחיר הנמוך ביותר לכל דירה. משרד השיכון מציע לבצע את הבנייה בין היתר על קרקעות מדינה בשכונות ואדי ג'וז, צור באחר ושועפט.

בואדי ג'וז ניתן ככל הנראה לבצע בנייה של 86-72 יחידות דיור. בצור באחר ניתן ככל הנראה לבצע בנייה של כ-300-250 יחידות דיור. מימוש הפרוייקטים מותנה בהסכמה של הממשלה לאשר הוצאות של תכנון, פיתוח, פיקוח ואגרות. הוצאות אלו ינבעו למשרד השיכון כתוצאה מקידום הפרוייקטים. בשלב זה לא ברור עדיין מה היא העלות הצפויה לקידום הבנייה הציבורית לערבים בירושלים. אישור הממשלה לפרוייקט זה הוא נוהל שגרתי, הנדרש בכל פרוייקט בו לממשלה מעורבות בתכנון ומימון.

סגן שר השיכון, מאיר פרוש, אמר ל"גלובס", כי הרעיון אשר העלה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפיו הר חומה ב' תיבנה כשכונה ערבית, הוא טעות גדולה. יחד עם זאת הוא סבור כי יש לקדם תוכניות של בנייה ציבורית לאוכלוסיה הערבית בירושלים. «מאת נעה ווסרמן «משרד השיכון מתכנן בנייה ציבורית ל-1,000 דירות לערבים בירושלים «במסגרת כללי פרוייקט מחיר למשתכן