משרד התשתיות: פמ"א תממש את החוזה עם מיד-אטלנטיק להקמת תחנת כוח

זיכיון פמ"א לכריית פצלי שמן מותנה במימוש החוזה

משרד התשתיות הודיע היום (ב'), כי קבע את עקרונות הפעילות האסטרטגית של חברת פמ"א (פיתוח משאבי אנרגיה), הנמצאת בבעלות חברת החשמל (%50) בתי הזיקוק (%25) וכי"ל (%25). מנכ"ל המשרד, קובי כץ, מסר, כי החברה תעבור בשנה הבאה לפעילות עיסקית. החלטה זו תואמת את התוכנית האסטרטגית שגיבשה פמ"א.

במסגרת העקרונות שאושרו על ידי משרד התשתיות, נקבע: יימשך הייצור של חשמל וקיטור מהמתקן הנוכחי, בכפוף להארכת החוזה עם חברת החשמל; ימומש החוזה עם חברת מיד-אטלנטיק, לייצור חשמל מפצלי שמן בהיקף של 150 מגאווט; בשנת 1999 יפסיק משרד התשתיות את ההשקעות השוטפות בתחומי המו"פ; השתתפות המשרד בביצוע מחקרים מיוחדים, באמצעות פמ"א, תיבחן לגופו של עניין על פי הנחיצות והמדיניות באותה עת; אפשרות ייצור מוצרי קוסמטיקה ותרופות מנפט תיבחן על בסיס עיסקי וכלכלי בלבד.

כץ ימליץ בפני שר התשתיות, אריאל שרון, על הענקת חזקה לכריית פצלי שמן ל-20 שנה לפמ"א, בכפוף לחתימת החוזה עם מיד-אטלנטיק, שאמורה להקים תחנת כוח פרטית.

כמו כן נקבע, כי הענקת זיכיון זה לפמ"א תותנה בכך, שתחנת הכוח לאספקת 150 מגאווט תיבנה על ידי מיד-אטלנטיק כמתוכנן ובמועד שנקבע. «מאת דוד חיון «משרד התשתיות: פמ"א תממש את החוזה עם מיד-אטלנטיק להקמת תחנת כוח «זיכיון פמ"א לכריית פצלי שמן מותנה במימוש החוזה