משרד רו"ח בבלי-ברוידא עומד להתפצל; הערכות: ינהלו מגעים נפרדים למיזוגים

ייצוג רשת KPMG יישאר בידי משרד ברוידא * הסיבה לפיצול - בעיות שלא נפתרו מאז המיזוג לפני שנתיים

משרד רואי החשבון בבלי-ברוידא, הרביעי בגודלו בארץ, עומד להתפצל לשני מרכיביו לפני המיזוג - ברוידא ושות' ובבלי ושות'. כך נודע ל"גלובס". לדברי מקורות בכירים בענף ראיית החשבון, הפיצול הוא כבר עובדה מוגמרת, וההודעה הרשמית עליו צפויה בימים הקרובים.

משרד בבלי-ברוידא הוקם בתחילת 1996, ובראשו עומדים במשותף יאיר רבינוביץ, לשעבר נציב מס הכנסה וראש משרד בבלי, ויצחק רוטמן, לשעבר נשיא לשכת רואי חשבון וראש משרד ברוידא. על פי ההערכות, נובע הפיצול משורה של בעיות מקצועיות וניהוליות שלא נפתרו.

עוד מציינים גורמים בכירים בענף, כי המשרד התקשה להגיע למיזוג מלא לנוכח העובדה, ששני מרכיביו ממשיכים לפעול ממשרדים שונים (אם כי סמוכים) באיזור מנשיה. אשתקד רכשו שלושה משותפי בבלי, בראשותו של רבינוביץ, ועו"ד אבי אלתר 4,600 מ"ר בפרוייקט יד אליהו של יוסף מושקוביץ, תמורת 11.15 מיליון ד', אותם עמדו להשכיר למשרד המשותף בחוזה ל-20 שנה בדמי שכירות שטרם נקבעו.

עוד נודע ל"גלובס", כי בעקבות פירוק המשרד, יישאר ייצוגה של רשת KPMG, השלישית בגודלה בעולם, בידי משרד ברוידא, שייצג אותה לפני המיזוג. משרד בבלי ייצג עד לפני שנתיים את רשת BDO, המיוצגת כיום בידי משרד אלמגור.

במשרד מועסקים למעלה מ-350 עובדים, ומחזורו מוערך ב-20-15 מיליון דולר בשנה. על פי ההערכות, גודלם של שני המשרדים דומה, עם יתרון קל לבבלי. בין לקוחות בבלי: בנק לאומי, הראל-שילוח, בנק טפחות, מפעל הפיס וקבוצת מיכאל פדרמן. בין לקוחות ברוידא: מרכנתיל-דיסקונט, אגד, הוצאת הארץ, התחנה המרכזית החדשה וכל הלקוחות שהתקבלו בזכות הקשר עם KPMG.

על פי ההערכות, יחלו כעת שני המשרדים במגעים למיזוגים עם משרדים אחרים. משרד ברוידא מעוניין להגיע לגודל מתאים לייצוגה של KPMG, ועל כן הוא צפוי לנהל שיחות מיזוג עם משרדים בינוניים וגדולים שאינם חברים בשש הרשתות הגדולות. משרד בבלי ישאף כנראה להתמזג עם משרד המייצג את אחת הרשתות הגדולות.

לא ניתן היה להשיג את תגובתו של רוטמן. רבינוביץ סירב להגיב.«מאת איתמר לוין«משרד רו"ח בבלי-ברוידא עומד להתפצל; הערכות: ינהלו מגעים נפרדים למיזוגים«ייצוג רשת KPMG יישאר בידי משרד ברוידא * הסיבה לפיצול - בעיות שלא נפתרו מאז המיזוג לפני שנתיי