מתנחלי חברון: זהו יום קשה ועצוב לכולנו

מוסטפה נאטשה: מטרת ההסכם להגן על הפלשתינים * כוחות משטרה מוגברים התפרסו באיזור

המתנחלים בחברון הביעו אכזבה קשה בבוקר שלאחר חתימת ההסכם. דובר ועד היישוב היהודי, נועם ארנון, אמר: "זה יום קשה ועצוב לכולנו. אנו מודעים לכך שהמציאות בעיר תהיה קשה, אך אנו נחושים להמשיך לבנות ולחזק את היישוב".

נועם ארנון אמר עוד: "שום דבר עדיין לא נגמר מבחינת קיומו של היישוב היהודי בעיר חברון. כולנו כאן מודעים לכך שהמציאות השתנתה, והיא תהיה מהיום והלאה קשה יותר". הוא הוסיף, כי המציאות החדשה לא תשנה את נורמות ההתנהגות ואורחות החיים של המתנחלים בעיר, אך המתנחלים חוששים מפני הבאות ובעיקר מפני כניסת המשטרה הפלשתינית לתוך תחומי העיר. -מתנחלים בחברון הביעו היום חשש מכניסתם של השוטרים הפלשתינים לעיר ומהצהרות הפלשתינים הברורות מהתקופה האחרונה על פינוי המתנחלים מתחומי העיר. אחד מהם אמר: "אני חושש שהשוטרים הפלשתינים ינסו, כבר בתקופה הקרובה, להוציא לפועל את מה שאש"ף מצפה מהם לעשות, אך אנו מקווים לבנות ולחזק את היישוב ולשרוד תחת כל מציאות שתיווצר כאן".

ברחבי חברון לא ניכרה בשעות הבוקר תכונה יוצאת דופן של צה"ל וכוחות הביטחון לעומת הימים והשבועות האחרונים. במבואות חברון, על הכבישים העוקפים וצפונה יותר באיזור גוש עציון וכביש המנהרות המוליך מירושלים דרומה, התפרסו כוחות משטרה, והם נערכו למנוע הגעתם של אלמנטים קיצוניים לתחומי העיר.

הפלשתינים בחברון גילו בשעות הבוקר אדישות לדבר חתימת ההסכם. חלקם אף אמרו, כי לא שמעו עדיין על החתימה. פעילים של הזרמים העיקריים בעיר ניסחו בכל מקרה מסמך שנשלח בפאקס לרצועת עזה, לפיו התושבים בחברון אינם מוכנים לקבל מציאות, לפיה המתנחלים ימשיכו להימצא בתוך תחומי העיר.

ראש העירייה, מוסטפה נאטשה, אמר, כי "ההסכם שנחתם אינו מסמל את המצב הסופי שעתיד לשרור בעיר חברון, אלא זהו רק הסכם ביניים שמטרתו להגן על הפלשתינים". עוד הוסיף: "צריך להמתין ולראות, אם המתנחלים מתכוונים להוציא לפועל את ההסכם ולקבל את העובדות החדשות בשטח". « «מתנחלי חברון: זהו יום קשה ועצוב לכולנו «מוסטפה נאטשה: מטרת ההסכם להגן על הפלשתינים * כוחות משטרה מוגברים התפרסו באיזור