נביגטור נדל"ן, יוזמה - מנשה בנעליו של רן

גורם משמעותי חדש נכנס לסקציית "חברות הבועה". הכוונה היא למוטי מנשה, פעם שותף בקבוצת יובל רן, וכיום בעל שליטה בשתי חברות שהיו בעבר בשליטת המלך. השבוע התברר, כי מנשה סיכם על רכישת השליטה בחברת ל.ס. יוזמה, שכבעת הנפקתה נותרה שלד בורסאי ללא פעילות.

מנשה ושותפיו, שמעון בלולו, גל פישר, פסח לזרוביץ, קרן עשהאל, רחל ישי, עמית יצחקי וגולן אביתן, ירכשו בדרך של הקצאה %73.2 ממניות יוזמה תמורת 1.47 מיליון שקל. בעקבות הזרמת ההון, ששליש ממנו מיועד לביצוע הסדר נושים ביוזמה, יחזיק מנשה %49.8 ממניות יוזמה. לחברת יוזמה חובות של 820 אלף שקל שאין ביכולתה לפרוע כיום וכן דרישות נוספות לתשלום סכומים של כ-1.1 מיליון שקל, שהחברה כופרת בהן, מתוכן 500 אלף שקל על ידי חברת מוטב פיננסים ו-452 אלף שקל ע"י בנק דיסקונט.

היום דיווחה יוזמה, הנשלטת ע"י אהרון ודינה לילוף, כי תביעת בנק דיסקונט שהוגשה בקשר לכתב ערבות ללא הגבלה בסכום עליו חתמו כביכול החברה ובעליה, עשויה להשליך על גיבוש הסדר הנושים ולמעט השפעה אפשרית זו, אין לה השלכה על ריווחיות החברה, היות וגם כיום אין ביכולתה לעמוד בהתחייבויותיה הכספיות.

אחזקה ותיקה יחסית בשליטת מנשה, חברת נביגטור נדל"ן, שדיווחה בתחילת החודש על ביטול התקשרות עם מפעלי ים המלח לאספקת ציוד מכני כבד, מוסרת, כי הגיעה להסכם הדדי בדבר היעדר דרישות ותביעות עם מוציאת המיכרז, ולפיכך לביטול ההתקשרות לא תהיה השלכה על תוצאותיה הכספיות. על פי ההסכם המקורי, אמורה היתה נביגטור נדל"ן לספק ציוד תמורת 3 מיליון שקל בשנה עבור עבודות של מפעלי ים המלח באילת. בעת זכייתה במיכרז הפקידה החברה ערבות ביצוע של 300 אלף שקל. ביטול ההתקשרות הוסבר ע"י החברה בכך שאיחרה לתת את השירות לו התחייבה. נביגטור נדל"ן נשלטת ע"י איש העסקים מוטי מנשה, שרכש את השליטה בחברה מקבוצת יובל רן עימה זוהה בעבר. « «נביגטור נדל"ן, יוזמה - מנשה בנעליו של רן «