נדחתה בקשת אוסם למנוע ייצור חטיף הדומה בצורתו ל"אפרופו" מתוצרתה

ביהמ"ש: אי אפשר להעניק הגנה לחטיף הדומה לאחר כאשר הוא מחוץ לאריזתו

"בית המשפט אינו יכול להושיט סעד ולתת הגנה כה גורפת לחטיף בשל צורתו, רק משום שהעובדה שהחטיף המוגש ללא אריזתו, עלולה לגרום לכך שצרכנים יטעו בזהוי המקור של המוצר. מתן הגנה כזו יגרור אין ספור תביעות והצפת בתי המשפט". כך קבע היום (ב') בית המשפט המחוזי בתל-אביב.

השופט אפרים שלו דחה את בקשתה של חברת ג'נראל מילס לצו מניעה זמני, שיאסור על חברות א.מ חטיפי העמק ממגדל העמק ומשובח תעשיות מזון מירושלים לייצר ולשווק את החטיפים "פפיטו" ו"לה-נאש", הדומים בצורתם לחטיף אפרופו של אוסם.

ג'נראל מילס מוכרת לאוסם את חומר הגלם של החטיף במצב חצי אפוי ואוסם מטגנת את חומר הגלם ומשווקת את החטיף תחת השם אפרופו. ג'נראל מילס, באמצעות עוה"ד ד"ר שלמה כהן ואליעד וטשטיין, טענה, כי המשיבים מייצרים ומשווקים חטיף תירס בעיצוב זהה (חרוט חלול) כמעט לחלוטין בצורתו לחטיף אפרופו, וכן עושים שימוש באריזות הדומות לאריזות של חטיפי אפרופו.

המשיבים, באמצעות עוה"ד ריצ'ארד לוטי ודניאל לרנר, טענו, כי אוסם היתה ערה לעובדה, כי במשך שנתיים ייצרה ושיווקה בישראל חברת חטיפי הגליל, חטיפי תירס בצורת קונוס חלול, הזהים בצורתם לצורת חטיפי אפרופו. על אף עובדה זו, לא נחפזה אוסם לפנות לביהמ"ש ולדרוש בלעדיות לצורה זו. עוד טענו, כי אוסם היתה ערה לעובדה, כי החטיף פפיטו משווק בישראל כחטיף תירס בצורת קונוס חלול מזה למעלה משנה.

השופט שלו קיבל את טענת המשיבים בדבר השיהוי בפנייתה של אוסם לביהמ"ש, והשתכנע, כי המבקשת היתה מודעת למתרחש בשוק החטיפים. עוד קבע השופט, כי לאחר בחינת האריזות התרשם, כי לא קיים דמיון בין האריזות בהן משווקת אוסם את החטיף שלה, לבין אריזותיהם של המשיבים. (ת.א 815/97). «מאת יצחק דנון «נדחתה בקשת אוסם למנוע ייצור חטיף הדומה בצורתו ל"אפרופו" מתוצרתה «ביהמ"ש: אי אפשר להעניק הגנה לחטיף הדומה לאחר כאשר הוא מחוץ לאריזתו