נדחתה בקשת שלמה אייזנברג לעיכוב הליכים בתביעה בפרשת מניות ערד

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ד"ר דרורה פלפל, דחתה היום (ד') את בקשתו של שלמה אייזנברג, להורות על עיכוב ההליכים בתביעתה של אנליסט בפרשת מניות חברת ערד. אנליסט מבקשת להכיר בתביעה כייצוגית. אייזנברג ביקש להורות על עיכוב ההליכים בתביעה זו, עד לתום ההליכים הפליליים שנפתחו נגדו באותה פרשה.

בפנייתו לבית המשפט ציין אייזנברג, כי רשות ניירות ערך ניהלה נגדו חקירה, במסגרתה נעצר ושוחרר בערבות. אייזנברג נעצר בחשד לעבירות על חוק ניירות ערך בגין רישום פרט מטעה בתשקיף, קבלת דבר במירמה והפרת אמונים. כפי שפורסם ב"גלובס", ממליצה רשות ניירות ערך להעמיד את אייזנברג לדין.

לדבריו, תביעתה של אנליסט מושתתת על מסכת עובדתית זהה להליך הפלילי נגדו, ועילות התביעה העיקריות אף הן מקבילות לחשדות שהעלתה כלפיו רשות ני"ע.

אנליסט טענה בתגובה, כי תכבד את זכותו של אייזנברג לשמור על זכות השתיקה במסגרת חקירתו הנגדית, ובדרך זו לא יהיה סיכון כלשהו להפללה עצמית. כן טענה, כי עצם הבקשה לעיכוב הליכים מרמזת שקיימת אף יותר מאפשרות סבירה, שאכן יש דברים בגו, והתביעה יש לה על מה שתסמוך.

השופטת פלפל קבעה, כי נכון להיום, אין כל "תחרות" בין ההליך הפלילי והאזרחי בפרשה זו. התביעה מצוייה בהליכים מקדמיים, וטרם נתקבלה החלטה אם להעמיד את אייזנברג לדין. הזכות הקניינית עדיפה על האפשרות, התיאורטית בשלב זה, של "מלחמה על חפות", ולכן אין לשלול אותה מהתובעת לתקופה בלתי מוגדרת. (ת.א 1512/97). «מאת יצחק דנון «נדחתה בקשת שלמה אייזנברג לעיכוב הליכים בתביעה בפרשת מניות ערד «