נורתל קיבלה אופציה לרכישת השליטה בחברה בת של אראל לפי שווי של 60 מ' ד'

רכשה %20 מחברת אראל נט לפי שווי של 25 מיליון דולר * רווח ההון לאראל - 2.8 מיליון דולר

חברת נורת'רן טלקום הקנדית (נורתל) חתמה היום על הסכם להשקעה של 5 מיליון דולר, תמורת הקצאה של %20 ממניות חברת אראל נט, חברה בת של אראל תקשורת. ההשקעה משקפת לאראל נט שווי חברה של 25 מיליון דולר. במסגרת העיסקה קיבלה נורתל אופציה לרכישת השליטה באראל נט (%51), לפי שווי חברה של 60 מיליון דולר.

קודם לעיסקה זו התחלקה הבעלות על אראל נט בין אראל תקשורת (%80) ובין אלרון (%20). כתוצאה מההשקעה תרד אראל תקשורת להחזקה של %64, ותרשום בעקבותיה רווח הון של 2.8 מיליון דולר. אלרון תמשיך להחזיק ב-%16 מהמניות ותרשום רווח הון של 700 אלף דולר.

מימוש האופציה על ידי נורתל ייעשה על ידי רכישת חלקה של אלרון בתמורה ל-9.6 מיליון דולר, והשקעה נוספת בחברה בסכום של כ-13 מיליון דולר. האופציה תהיה ניתנת למימוש במשך זמן של שנתיים, החל מתום שנה לחתימת ההסכם. אם אכן תמומש האופציה, כאמור, תוסיף אראל תקשורת להחזיק ב-%49 ממניות אראל נט.

במסגרת העיסקה סוכם עוד, כי נורתל תהיה המפיץ הבלעדי של מוצר ה-I-FAX שפיתחה אראל נט, באזור צפון אמריקה וכן לחברות טלפון גדולות מחוץ לצפון אמריקה. אראל נט תמשיך להחזיק בזכויות לשיווק המוצר לארגונים בכל העולם, ולמספר ספקים של שירותי טלפון ואינטרנט מחוץ לצפון אמריקה.

מוצר ה-I-FAX שפיתחה אראל נט מאפשר משלוח של פקס על רשתות האינטרנט והאינטראנט, תוך חיסכון כספי משמעותי. בנוסף, אראל נט משווקת את מערכות ה"ארקום", שהן מערכות מיתוג לסוגים שונים של מסרים אלקטרוניים, הכוללים הודעות פקסימיליה, דואר אלקטרוני וטלפון.

החברה פיתחה גם טכנולוגיה להעברת קול, בטכנולוגיה של IP TELEPHONY, המיועדת לספקי שירות טלפוניים. טכנולוגיה זו מתחרה במוצרים של חברת ווקלטק.

החברה האם, אראל תקשורת, נסחרת בבורסה האמריקנית לפי שווי שוק של 13 מיליון דולר. שווי מניותיה באראל נט, כפי שהוא נגזר מעיסקה זו מגיע ל-16 מיליון דולר. במקרה של מימוש האופציה יגיע שווי ההחזקה ל-29.4 מיליון דולר.

נורתל הינה ספקית - מהגדולות בעולם - לציוד תקשורת עבור חברות טלפון. החברה השקיעה בתחילת 97' 45 מיליון דולר, תמורת %20 ממניותיה של טלרד, המספקת לה ציוד תקשורת בהיקף של כ-100 מיליון דולר בשנה. «עמי גינזבורג- «נורתל קיבלה אופציה לרכישת השליטה בחברה בת של אראל לפי שווי של 60 מ' ד' «רכשה %20 מחברת אראל נט לפי שווי של 25 מיליון דולר * רווח ההון לאראל - 2.8 מיליון דולר