נירה רוסו מקדמת מכירת מוצרי חלב

מועצת החלב פתחה השבוע במבצע לקידום מכירת מוצרי חלב באמצעות ספר חדש, "מטעמי החלב של נירה רוסו" מספר 2. הספר נמכר בכל חנויות רשת שופרסל, היפרכל והגל הירוק ב-10 שקלים לכל הרוכש מוצרי חלב ב-39 שקלים.

המועצה מימנה את הפקת הספר, שהוא השני בסדרה מפרי עטה של רוסו, לאחר שהספר הראשון, שהופק בשנה שעברה, נמכר ב-200 אלף עותקים.

ספרה של רוסו מוקדש למתכוני גבינות ים-תיכוניים. הוא כולל מתכונים שבהם נמצאות לא רק גבינות שהצטרפו לסל הישראלי בשנים האחרונות, כגון ריקוטה ומוצרלה, אלא גם מוצרים נלווים, כגון בצל סגול, עלי רוקט וצמחי תבלין נוספים.

פעילות המועצה לקידום מכירת מוצרי חלב וגבינות בולטת על רקע היווצרות מלאים של גבינות קשות בחודשים האחרונים, וכן על רקע ההיתר ליבוא כמות מסויימת של גבינות מארה"ב - היתר שהוא חלק מהסכמי הסחר החקלאיים, שנחתמו לאחרונה בין המדינות.

על פי נתוני המועצה, גדל מלאי גבינות צאן קשות באחרונה ב-%32, ומלאי גבינות מותכות גדל ב-%45 לעומת השנה שעברה.

חברת המשקאות גינס, שהחלה בקמפיין גדול בבריטניה לבירה שלה, נאלצה להוריד מודעה הכלולה בקמפיין, יום אחד בלבד לאחר שפורסמה לראשונה. זאת לאחר שהמפלגה השמרנית שבשלטון כינתה את המודעה "חולנית", והעיתון סאנדיי טלגרף כתב שהמודעה "פרברטית".

המודעה מראה אדם בכתונת-משוגעים מעור, תלוי על שלשלאות הקשורות לתקרת החדר. על הרצפה יש קערת תפוזים, ועל הקיר תמונה של ראש ממשלת בריטניה, ג'ון מייג'ור. במודעה מופיע הטקסט: "מספיק רק חלק קטן ממה שאתה מחבב, כדי לעשות לך טוב". התגובות החריפות למודעה נבעו מכך שהיא מאזכרת את הסיטואציה המביכה שבה נמצאה ב-1994 גופתו של חבר הפרלמנט השמרני סטפן מיליגן: בביתו, קשור בחבלים, לובש גרבי אשה, שקית על ראשו ותפוז תקוע בפיו.

חברת גינס וסוכנות אוגילבי אנד מאת'ר בלונדון, שייצרה את הקמפיין, אמרו שמדובר בניסיון חדש, שמכוון לקהל של צעירים בני 20 עד 25, ומטרתו למשוך אותם לצריכת בירה גינס מהחבית. "לא היתה כוונה לפגוע במישהו", אמר דובר גינס. "עכשיו, אחרי המחאות והתלונות, אני מוכן לומר שאנחנו מתנצלים מקרב לב, וכדי להראות שההתנצלויות שלנו כנות - אנו מורידים את המודעה". המודעה שהוסרה הופיעה במגזין שתפוצתו 200 אלף עותקים. קהל קוראיו הוא צעירים בגילים 25-18, שמשתייכים לתרבות ה"לא-פוליטיקלי-קורקט". לתת-תרבות זו יש כיום קאמבק בבריטניה. לדברי חברת גינס, המודעה נבחנה לפני הפירסום וזכתה לתגובות טובות, ללא תלונות מכל כיוון שהוא. עתה יימשך הקמפיין כמתוכנן, רק ללא המודעה שהוסרה. «מיכל רוה «נירה רוסו מקדמת מכירת מוצרי חלב «