נסגרה עיסקת מאקפל: וולפסון ירכוש %82 מהמניות תמורת 45 מיליון דולר

כל אחד מהאחים פלג יהנה משכר של 20 אלף דולר בחודש ממתן שירותי ייעוץ לחברה * מחיר העיסקה גבוה ב-%12 ממחיר השוק הנוכחי

חברת ארוול אחזקות, בבעלותו של אריה וולפסון, חתמה על הסכם לרכישת השליטה (%82) בחברת הטקסטיל מאקפל. ההסכם מהווה למעשה סגירה כמעט סופית של העיסקה, עליה דווח לראשונה בשבוע שעבר. על פי ההסכם, וכפי שנכתב בשבוע שעבר ב"גלובס", תרכוש ארוול את מניות השליטה ממאקפל תמורת כ-45 מיליון דולר. תמורה זו משקפת מחיר של 3.8 דולרים למניית מאקפל, גבוה בכ-%12 ממחיר השוק של המניה הבוקר (א').

בראש רשימת מוכרי השליטה במאקפל עומדת חברת מאסט האמריקאית, שבבעלות קבוצת THE LIMITED, המחזיקה ערב העיסקה ב-%41.4 ממניות מאקפל. האחים אליעזר ונחום פלג, יו"ר מאקפל ומנהל העסקים הראשי שלה (בהתאמה), מחזיקים ב-%15.2 וב-%10.5 מהון החברה, בהתאמה. כמו כן, מחזיקים איש העסקים, מייקל שטיינהרדט, ושותפו, שמעון טופור, ב-%5.5 ממניות מאקפל כל אחד.

וולפסון הוא נשיא ויו"ר חברת תפרון, ש-%28 ממניותיה מוחזקים על ידי מאקפל, והוא בן למשפחת וולפסון הבריטית, המנהלת עסקים בהיקף של מיליארדי דולרים בבריטניה. למשפחת וולפסון יש גם השקעות בנדל"ן ובעסקים בישראל, המבוצעות באמצעות קרנות השקעה שונות. רכישת השליטה במאקפל עשויה לשמש את וולפסון לריכוז השקעותיו וחלק מהשקעות המשפחה בישראל, ומכאן ייתכן שהחברה תהפוך בעתיד לחברת אחזקות.

עיסקת מאקפל כפופה עדיין לאישורים של הממונה על ההגבלים העסקיים ושל מרכז ההשקעות, שצריך גם כן להודיע כי הוא מסכים לחילופי הבעלות בחברה. עוד הוסכם בין הצדדים, כי וולפסון יצרף לדירקטוריון מאקפל דירקטורים מטעמו, ואילו כל הדירקטורים מטעם המוכרים יתפטרו מכהונתם, למעט האחים פלג. כשתיסגר העיסקה סופית, יתפטרו מתפקידיהם גם האחים פלג, וכן התחייבה מאקפל לפרוע הלוואה בסך מיליון דולר ל-THE LIMITED.

האחים פלג, שהשתכרו מעל מיליון שקל בשנה כמנהליה של מאקפל, לא ייוותרו מקופחים גם לאחר העיסקה. אומנם, אליעזר פלג צפוי לשלשל לכיסו בעקבות העיסקה כ-6.8 מיליון דולר, ואילו נחום פלג ינפח את חשבון הבנק שלו ב-4.7 מיליון דולר, אך השניים ימשיכו גם לספק שירותי ייעוץ למאקפל בנושא ניהול עסקיה.

לצורך כך יקים כל אחד מהאחים פלג חברה, וכל אחת משתי החברות שיוקמו תהיה זכאית לשכר חודשי של 20 אלף דולר בגין הייעוץ ולהחזר הוצאות, כולל טלפון ורכב. התאגידים שבבעלות האחים פלג התחייבו, כי במשך שנתיים הם לא ינהלו ולא ישתתפו בעסק של ייצור או שיווק מוצרי טקסטיל מהסוג המיוצר או משווק על ידי קבוצת מאקפל.

אריה וולפסון העניק גם אופציית פוט לעובדי מאקפל, שבידיהם אופציות למניות החברה מכוח תוכנית אופציות לעובדים שאימצה מאקפל ביוני 96'. האופציה מקנה לעובדים זכות למכור לוולפסון את המניות שיגיעו לידיהם ממימוש האופציות. «מאת אמיר אייזנברג «נסגרה עיסקת מאקפל: וולפסון ירכוש %82 מהמניות תמורת 45 מיליון דולר «כל אחד מהאחים פלג יהנה משכר של 20 אלף דולר בחודש ממתן שירותי ייעוץ לחברה * מחיר העיסקה גבוה ב-%12 ממחיר השוק הנוכחי «מאת אמיר אייזנברג «נסגרה עיסקת מאקפל: וולפסון ירכוש %82 מהמניות תמורת 45 מיליון דולר «כל אחד מהאחים פלג יהנה משכר של 20 אלף דולר בחודש ממתן שירותי ייעוץ לחברה * מחיר העיסקה גבוה ב-%12 ממחיר השוק הנוכחי