סופית: תע"א לא תשביח פאנטומים ביוון עקב השתתפותה בהשבחה בתורכיה

מקור המקורב לפרוייקט, בהיקף 500 מיליון דולר: אי אפשר ליהנות מכל העולמות

יוון החליטה סופית שלא לשתף את התעשייה האווירית הישראלית בהשבחת מטוסי הפאנטום של חיל האוויר המקומי, בהיקף כ-500 מיליון דולר. כך נודע לגלובס". מקורות המקורבים לפרוייקט מסרו ל"גלובס", שהסיבה היחידה לכך היא השתתפות תע"א בהשבחת הפאנטומים בתורכיה.

"ישראל לא יכולה ליהנות משני העולמות בתחום ההשבחה", אמרו המקורות. "היא בחרה לצייד את תורכיה בטכנולוגיות של שנות ה-2000, ואנו ניקח קבלנים אחרים לביצוע הפרוייקט".

נודע, כי קונצרן דאס"א הגרמני ותאגיד רוקוול אינטרנשיונל האמריקני כבר הגישו הצעות להשבחה. ההכרעה על הזוכה תתקבל עד סוף השנה.

המיכרז ביוון הוא להשבחת 40 מטוסי פאנטום, לעומת השבחת 54 מטוסים דומים בתורכיה, בהיקף 600 מיליון דולר. מטוסי חיל האוויר של יוון הם מדגם פאנטום אף-4-אי, וציודם בטכנולוגיות חדשניות הכרחי להפעלתם המבצעית גם בעשורים הבאים. שתי המדינות, המצויות במתיחות מתמדת ורבת שנים, מפעילות את מטוסי הקרב כמטוסי הפצצה מרכזיים.

הנספח הצבאי בשגרירות יוון בישראל, סטילנוס טורנווידיס, מסר ל"גלובס" באחרונה, כי אין מניעה שתעשיות בטחוניות ישראליות ישתתפו במיכרזים ביוון.

לדבריו, היחסים בין המדינות בתחום הבטחוני עשויים להתפתח בצורה רבה, והבעיות עם תורכיה יישארו ברמה המדינית הבילטראלית ולא יגלשו לתחום העסקים.

התעשייה האווירית סירבה להגיב. «מאת דרור מרום «סופית: תע"א לא תשביח פאנטומים ביוון עקב השתתפותה בהשבחה בתורכיה «מקור המקורב לפרוייקט, בהיקף 500 מיליון דולר: אי אפשר ליהנות מכל העולמות