סותבי'ס גבר על כריסטי'ס: ימכור את רכוש פאמלה הרימן

שגרירת ארה"ב בצרפת, שנפטרה משבץ מוחי, הותירה אוסף יקר של אומנות, בתים ורכוש נוסף. המאבק בין בתי המכירות מחריף

במאבק בשוק המכירות הפומביות הגיע הפעם תורה של חברת סותבי'ס לגבור על מתחרתה המושבעת, חברת כריסטי'ס. סותבי'ס הודיעה בסוף השבוע שהיא זכתה בזכות למכור את רכושה של שגרירת ארה"ב בצרפת, שנפטרה בחודש שעבר, פאמלה הרימן.

הרימן, שנפטרה ב-3 בפברואר משבץ בגיל 76, הותירה אוסף יקר של חפצי אומנות, כמה בתים ורכוש נוסף. סותבי'ס הצליחה לגבור על כריסטי'ס בזכות פעילות מאחורי הקלעים.

כריסטי'ס מכרה רק לפני שנתיים עבור הרימן שלוש יצירות אמנות ב-20 מיליון דולר - של פיקאסו, מאטיס ורנואר.

מאז המאה ה-18 מצויות שתי חברות בתי המכירות הפומביות ביריבות עזה ביותר, כאשר סותבי'ס, הגדולה יותר, מצליחה כמעט תמיד להשיג את יריבתה. אולם בחודש שעבר גברה כריסטי'ס על יריבתה, לראשונה ב-43 שנה: מכירותיה אשתקד עלו ב-%8, ל-1.6 מיליארד דולר מ-1.47 מיליארד דולר בשנת 95'. סותבי'ס דיווחה שמכירותיה ירדו ב-%5 בשנה שעברה, ל-1.6 מיליארד דולר, מ-1.87 מיליארד דולר בשנת 95'.

סותבי'ס זכתה לפרסום רב באביב אשתקד, כאשר ניהלה את מכירותיה של ז'קלין קנדי אונסיס, שזכו לתהודה רבה ולתשומת לב המדיה יותר מכל מכירה פומבית בעבר. מכירות אלו הסתכמו ב-34.6 מיליון דולר, אך לא התקרבו כלל לשיא של 131 מיליון דולר שהושג במכירת תכשיטי הדוכסית מווינדזור.

כריסטי'ס הגיבה על מכירת אונסיס במכירה פומבית קטנה יחסית של הממורביליה של רקדן הבלט הרוסי, רודולף נורייב.

לאחרונה פתחה כריסטי'ס בית מכירות חדש בבברלי הילס, והצליחה לחדור לשוק הסלבריטאי של הוליווד עם מכירות פופולריות של ממורביליות של שחקני קולנוע. כריסטי'ס גם רכשה לאחרונה שטח תצוגה ברחוב איסט 59 במנהטן, והפכה אותו לגלריה בה יכולים מומחים להציג דברי אמנות ללקוחות עשירים בצורה פרטית. החברה מעוניינת לעבור מהמטה שלה ברחוב מדיסון למבנה חדש גדול הרבה יותר במרכז רוקפלר.

סותבי'ס, לעומתה, מתכננת להקים גלריה ענקית חדשה בכיכר קולומבוס שבמנהטן. בשלל הנכסים של הרימן שיימכרו ע"י סותבי'ס, גם שני הבתים שלה - בג'ורג'טאון שבוושינגטון ובמידלבורג שבווירג'יניה. הבית שבג'ורג'טאון שוכן קרוב לבית הלבן וקרוב לוודאי שהוא יירכש ע"י ממשלה זרה לשמש שגרירות שלה.

הרימן החזיקה גם באוסף גדול של ממורביליה של וינסטון צ'רצ'יל. היא נישאה לבנו של וינסטון, רנדולף, במלחמת העולם השנייה. גם הממורביליה של צ'רצ'יל מוצעת למכירה, ביחד עם אוסף גדול של יינות נדירים, ספרים וחפצים יקרים אחרים. «מאת יעקב שרגל, ניו-יורק «סותבי'ס גבר על כריסטי'ס: ימכור את רכוש פאמלה הרימן «שגרירת ארה"ב בצרפת, שנפטרה משבץ מוחי, הותירה אוסף יקר של אומנות, בתים ורכוש נוסף. המאבק בין בתי המכירות מחריף