סניף מקדונלדס כשר נסגר בשל חוסר כדאיות כלכלית

פדן: "בצורה לא גורפת אפשר לומר שמבחינה כלכלית לא כדאי לפתוח מסעדה כשרה" * ההפעלה של המסעדה בקניון רמת אביב בשבתות מותנה בתוצאות הבוררות בין אפריקה ישראל ותיאטראות ישראל

לראשונה, נסגר בארץ סניף של רשת מקדונלד'ס. כך נודע ל"גלובס". הסניף, בקניון רחובות הקטן (קניון מרכז העיר) נסגר בסוף השבוע בשל חוסר כדאיות כלכלית בהפעלתו, וזאת שנתיים לפני תום חוזה השכירות עם הקניון. סניף מקדונלד'ס במקום נפתח לפני כשנתיים וחצי. מאחר והקניון אינו פעיל בשבתות הוחלט על הסבת הסניף לכשר, הסבה שלא הצליחה להביא רווחים לרשת, ולקניון. לפני כשנה פתחה מקדונלד'ס סניף לא כשר בקניון רחובות הגדול והמשיכה להפעיל במקביל את שני הסניפים. כאמור, נסגר הסניף בסוף השבוע.

זכיין רשת מקדונלד'ס בארץ, עומרי פדן, אמר היום (ב') לגלובס כי מדובר במהלך טבעי ביותר. לדבריו אמור היה הסניף בקניון הקטן לפעול בשבתות במקביל לפעילות של בתי קולנע שאמורים היו להיפתח בו. "בפועל התברר", אומר פדן, "כי הקניון לא יהיה פתוח בשבתות ואף לא הוקמו שם בתי קולנוע, מה שאילץ את הנהלת מקדונלד'ס להפוך את הסניף לכשר ולחפש במקביל אתר מוצלח יותר, שנמצא בקניון רחובות הגדול". לדברי פדן, אף לא שולם שכר הדירה בקניון הקטן למשך שנה בשל שינויים בתנאי החוזה.

פדן מסר כי מקדונלד'ס תיכננה להמשיך ולהפעיל את שתי המסעדות במקביל, אולם הגיעה למסקנה שאין בכך כדאיות כלכלית. "בצורה לא גורפת ולא טוטלית אני יכול לומר שלא כדאי לפתוח מסעדה כשרה, משום שאנחנו משקיעים את אותה רמת השקעה בכל מסעדה ובמסעדה כשרה מקבלים פדיון של שליש פחות, בגלל פחות שעות פעילות ומכיוון שתמיד מסעדות מרוויחות על המחזור השולי שלהן. במעט מאד מקומות שווה להשקיע השקעות כבדות, כאלה שמקדונלד'ס משקיעה, במסעדות כשרות. בקרית שמונה למשל הסבנו לפני חודשיים מסעדה מכשרה ללא כשרה."

למקדונלד'ס 46 מסעדות, מתוכן 4 מסעדות כשרות: ברעננה, בקניון הראל ליד ירושלים, בשופינג רמת גן ובקניון הזהב. לדברי פדן יש בירושלים, למשל, מקום למסעדה כשרה אבל הרבנות במקום דורשת כשרות מוחלטת ולכן הוחלט על פתיחת מסעדה לא כשרה בעיר.

בקניון אביב ברמת אביב, הנחנך ביום ד' השבוע, במקום תיפתח מסעדת מקדונלד'ס לא כשרה, וזאת בהתאם לתנאי החוזה המקורי של הרשת עם הנהלת הקניון. המסעדה לא תיפעל בשבתות אלא אם תוכרע הבוררות בין הנהלת בתי הקולנע לבין לב לבייב, הבעלים של אפריקה ישראל, מקימת הקניון, לטובת הפעלתם בשבתות. נכון להיום החליטה הנהלת תיאטראות ישראל לא להפעיל את בתי הקולנע בקניון, עד גמר הבוררות.

מנכ"ל קניון מרכז העיר ברחובות, טומי לנג, אמר לגלובס בתגובה: "סניף כשר של מקדונלד'ס איננו מציאה מבחינה כלכלית. עם הקמת הקניון נשענו מאד על מקדונלד'ס כעוגן. כשהוא לא מצליח 'להביא לנו את הסחורה' אנחנו מחפשים אלטרנטיבות. מצאתי אלטרנטיבה לחנות עוגן- רשת ביגוד והנעלה גדולה בשם 'בזאר הדרום'."

בקניון רחובות הקטן 40 דיירים. לדברי לנג היו אמורים להיות בקניון, על פי התיכנון המקורי, בתי קולנע, אולם חברת אשטרום ויתרה על הרעיון כיוון שלא ניתן היה להפעילם בשבתות. «מאת זהבה דברת «סניף מקדונלדס כשר נסגר בשל חוסר כדאיות כלכלית «פדן: "בצורה לא גורפת אפשר לומר שמבחינה כלכלית לא כדאי לפתוח מסעדה כשרה" * ההפעלה של המסעדה בקניון רמת אביב בשבתות מותנה בתוצאות הבוררות בין אפריקה ישראל ותיאטראות ישראל