עו"ד זוהר, מפרק גיבור-סברינה, נערך להפעלת החברה; מינה מנהל מפעיל

שר העבודה למפוטרי כיתן: "המשכורות שלכם, זה מה שאנשים מסויימים משלמים כטיפים במסעדות"

ראשי כלל ומנכ"לי כיתן, פולגת וגיבור-סברינה, נפגשו היום (ה') עם שר התמ"ס, נתן שרנסקי, ועם מנהל מרכז ההשקעות, דוד ברוך. בפגישה התחייבו ראשי הקונצרן כי לא מתוכננים עוד פיטורי עובדים בהיקפים משמעותיים במפעלי הטקסטיל של הקבוצה.

נודע, כי בתמ"ס ובמרכז ההשקעות אין כוונה להיענות לבקשת מפרק גיבור-סברינה, לקבלת סיוע ממשלתי במטרה להפעיל את החברה. בתמ"ס רואים חשיבות רבה בהפעלת החברה מחדש, השבחתה ומכירתה, אך הם סבורים כי הסיוע צריך לבוא מהנושים, שימחלו על חלק מחובם.

אנשי התמ"ס מעריכים, כי הסדר נושים יאפשר הפעלה מחדש של החברה, תוך השגת הסדרים מתאימים עם הבנקים.

בפגישה הוחלט על הקמת צוות משותף למרכז ההשקעות וכלל שיבחן פיזור ההשקעות. הכוונה היא לפיזור גיאוגרפי, ברחבי הארץ, של השקעות עתידיות של כלל, במטרה לסייע בפתרונות תעסוקה למוקדי אבטלה.

קונצרן כלל מתכנן השקעות בהיקף 800 מיליון שקל ב-3 שנים הקרובות.

בנוסף, ימשיך מרכז ההשקעות בבדיקת התוכניות של כיתן, וכן התוכניות של פולגת. ברוך הבהיר, כי אין בכוונת מרכז ההשקעות להקפיא או לבטל תוכניות של חברות אלה, שגלום בהן פוטנציאל לשיפור התוצאות העסקיות, עקב מעבר לטכנולוגיות ומוצרים חדשים.

בתוך כך נודע היום, כי המפרק הזמני של גיבור-סברינה, עו"ד אלי זוהר, נערך להפעלת החברה מחדש. זוהר מינה את חיים דושניק, מי שהיה מנכ"ל גיבורסברינה בעבר, למנהל מפעיל של החברה.

שר העבודה והרווחה, אלי ישי, הודיע אמש (ד') לפועלי כיתן בנצרת עילית, המתבצרים במפעל, כי יעלה בישיבת הממשלה ביום ראשון את מצוקתם. ישי אמר: "אתם רוצים להמשיך ולעבוד, כלומר שהמפעל ימשיך לפעול, וזהו גם רצוני. על כן לא נדבר כאן על אופציות אחרות, שמשמעותן טיפול בכם באמצעות אנשי משרדי".

ישי התקבל בתשואות רמות ע"י 250 העובדים המפוטרים של כיתן. ישי מתח ביקורת מרומזת על דברי ראש הממשלה השבוע, לפיהם, "העתיד שייך לתעשיות הידע". ישי אמר: "אני לא מסכים עם התפיסה, שהכל הולך לכיוון ההיי-טק. גם אני בעד היי-טק, אך האם המדינה מעוניינת בישובי הפריפריה ורוצה להשקיע בהם? השאלה היא כמה מדינת ישראל תשלם מהכיס השני, אם התעשיות בפריפריה יקרסו".

ישי אמר, כי בכוונת משרדו להכריז על מבצע חירום לטיפול באבטלה בנצרת, ומשרדו יפנה מאמצים ותקציבים לצורך כך, וזאת ללא קשר עם המשבר בכיתן.

ישי התייחס גם למשכורות שמקבלים עובדי כיתן ואמר: "המשכורות שלכם זה בושה וחרפה. זה בקושי מספיק כדי להתקיים. המשכורות שאתם מקבלים, זה מה שאנשים מסויימים משלמים כטיפים במסעדות מדי חודש".

ראש עיריית נצרת עילית, מנחם אריאב, אמר במיפגש עם העובדים, כי "המנהלים לא היו כל כך טובים, ועל כן המפעל נסגר. לפני שנתיים הם הודיעו לנו, שהם מעבירים אלינו ציוד מבית שאן כדי לעקוף את חוק עידוד השקעות הון. כעת, הם מנסים לעשות זאת באמצעות העברת הציוד לדימונה, כאשר המדיניות העקרונית היא להעביר הכל לירדן".

בתוך כך נודע, כי הנהלת כיתן שלחה כבר מכתבי פיטורים ל-250 העובדים, והיא אינה מסכימה עם גירסתם, כי משום שהוכרז סכסוך עבודה, אסור לשלוח מכתבי פיטורים. מרכז האיגוד המקצועי במועצת פועלי נצרת עילית, חיים רצבי, אמר ל"גלובס", כי העובדים לא יקבלו את המכתבים.

הערב (ה') מתקיימת במפעל פגישת עבודה של מנכ"לי משרדים ממשלתיים, ביניהם מנכ"לי משרדי העבודה והתמ"ס, וכן בהשתתפות מנהלי שירות התעסוקה והביטוח הלאומי, כדי לנסות ולמצוא פתרונות מיידיים עבור העובדים המפוטרים. מחר (ו') תתקיים קבלת שבת במפעל, בהשתתפות יו"ר ההסתדרות, עמיר פרץ.

מאות עובדי מפעלי טקסטיל מהגליל, ביניהם עובדי כיתן בנצרת עלית, קיימו היום הפגנה סוערת בסמוך לגשר שיח' חוסיין, המשמש כאחד מגשרי המעבר בירדן. העובדים ביקשו בכך למחות על כוונות חברות הטקסטיל להעביר את רוב הייצור בתחום זה לירדן, עקב כוח העבודה הזול הקיים במדינה זו. «מאת דוד חיון ואורנה רביב «עו"ד זוהר, מפרק גיבור-סברינה, נערך להפעלת החברה; מינה מנהל מפעיל «שר העבודה למפוטרי כיתן: "המשכורות שלכם, זה מה שאנשים מסויימים משלמים כטיפים במסעדות"