עובדי מפעל כבלים בבית שאן מאיימים בשביתה כללית מיום א'

חוששים מפיטורים בעקבות המיזוג הצפוי עם כבלי ציון

אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, תפרוץ בתחילת השבוע הבא שביתה כללית במפעל חברת כבלים בבית שאן. כך מסר היום (ה') ל"גלובס" מזכיר מועצת פועלי בית שאן, פיני קבלו.

לפני שבוע וחצי הוכרז סכסוך עבודה במפעל על-ידי מועצת הפועלים. לדברי קבלו, נסיונות פישור שנעשו בימים האחרונים נכשלו, ועל-כן לא נותרה ברירה אלא להשבית את המפעל.

במפעל מועסקים 160 עובדים והוא אחד מתוך חמישה מפעלים של חברת כבלים. העובדים מתלוננים על הפחתת מענק הרווחים השנתי בכמחצית, מעלים חששות לעתיד משרותיהם בעקבות המיזוג הצפוי עם חברת כבלי ציון וטוענים כי העלאות השכר שקיבלו באחרונה מתונות מדי.

עיקר התוצרת של המפעל בבית שאן מיועדת לשימוש בזק. בעבר הזהירה הנהלת כבלים, שתסגור את המפעל אם תמשיך בזק לבצע הזמנות גדולות מחברות זרות.

מנכ"ל כבלים, מיכאל גולדשמיט, אומר, כי בחברת כולה מועסקים כ-500 עובדים, ורק העובדים בבית שאן מתלוננים על צמצום מענקי הרווחים. לדבריו, עובדי המפעלים האחרים מתחשבים בכך ששיעור הרווחיות של החברה ירד בשנתיים האחרונות בכ-%40, "והודו לנו על כך שבכל זאת שילמנו מענקים עבור רווחים, תוך הבעת תקווה שבשנה הבאה המענק יגדל". בהקשר לחששות בעניין המיזוג, אומר גולדשמיט, כי נושא המיזוג עדיין נמצא במו"מ וכי אין לעובדים ממה לחשוש גם אם המיזוג ייצא לפועל.

בהתייחסו לסוגיית העלאות השכר, אומר גולדשמיט, כי החברה שילמה לעובדים רק חלק מהשחיקה הריאלית בשכר, בשל הירידה בריווחיות, וזאת לאחר שב-20 השנים האחרונות הקפידה כל הזמן ההנהלה למנוע את שחיקת השכר של העובדים. «מאת דוד חיון «עובדי מפעל כבלים בבית שאן מאיימים בשביתה כללית מיום א' «חוששים מפיטורים בעקבות המיזוג הצפוי עם כבלי ציון