עיריית ב"ש אישרה תוכנית להגדלת מספר התושבים ב-%50 תוך 20 שנה

הוועדה המחוזית ממליצה לאשר תוכנית המטרופולין של העיר

הנהלת עיריית באר-שבע אישרה את תוכנית המיתאר החדשה של העיר, המיועדת להפוך אותה ל"מטרופולין הרביעי של ישראל". כך מסרו היום (א') ראש עיריית באר-שבע, דוד בונפלד, ואדריכל התוכנית, שמאי אסיף. התוכנית הוכנה ביוזמת העירייה ובשיתוף משרד הפנים, מינהל מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון.

לדברי בונפלד, מטרת התוכנית היא חיזוק המעמד של העיר כאחת מארבע הערים הגדולות בישראל, גיבוש העיר כבירת הנגב והצבתה במרכז המטרופולין, תוך השגת ריכוז שירותים ומוסדות. לדבריו, כדי להשיג מטרות אלה נקבעו יעדי פיתוח המביאים את אוכלוסיית העיר ל-260 אלף תושבים בשנים 2015-2010, לעומת 170 אלף כיום, גידול של %50. אם יושג יעד זה, יהיה צורך ב-100 אלף מקומות תעסוקה בעיר, לעומת 60 אלף כיום.

כדי להשיג יעדים אלה, נכללו בתוכנית המיתאר החדשה רזרבות קרקעות מתאימות ל-160 אלף יחידות דיור, שטחי התעסוקה הנגזרים, מכלול השירותים, המוסדות הציבוריים, פארקים ותשתיות נדרשות. לתוכניות אלו הוקצו בתוכנית כ-150 אלף דונם.

אסיף מסר, כי בתוכנית המטרופולין הושם דגש מיוחד על פיתוח תחבורה ציבורית במסגרת מרכז תחבורתי ענק, בלב המערכת העירונית, שתכלול תחנות רכבת ואוטובוסים, מערכת הסעה המונית, כגון רכבת קלה פרברית-עירונית, ומערכת של אוטובוסים.

לדברי מהנדס העיר, צבי טל-יוסף, הוועדה המחוזית לתיכנון ובנייה הגישה באחרונה למועצה הארצית המלצה לאשר את תוכנית מיתאר עירוני ופיתוח "מטרופולין באר-שבע". התוכנית אמורה להנחות את צוותי התיכנון של המטרופולין ותוכנית המיתאר, עד לשלב שתהפוך לתוכנית סטטוטורית ומחייבת.

לדברי אסיף, פיתוח מואץ כזה אפשרי רק על ידי מתן עדיפות ממשלתית גבוהה ועקבית. זאת, על ידי הקמתן המהירה של תשתיות תחבורה, מים, חשמל ואיכות סביבה, על ידי תיכנון ופיתוח הקרקע למגורים ולתעסוקה, ועל ידי תימרוץ מסיבי לפיתוח התעסוקה. «מאת גדי גולן «עיריית ב"ש אישרה תוכנית להגדלת מספר התושבים ב-%50 תוך 20 שנה «הוועדה המחוזית ממליצה לאשר תוכנית המטרופולין של העיר